Lars Rune Halvorsen

English version of this page Institutt for velferd, ledelse og organisasjon
English version of this page Stilling
Instituttleder
Kontakt
+4792099490
+4792099490
Studiested
Fredrikstad
Kontornr.
A-219

Arbeidsområder

Faglig og administrativ leder for instituttet.

  • Ansvar for å utvikle instituttets faglige profil, herunder utvikle og drifte instituttets utdannings- og forskningsprofil  
  • Ansvar for å utvikle studieprogrammene
  • Stimulere til at instituttet leverer fremragende kvalitet i utdanning og forskning
  • Stimulere til samarbeid i utdanning og forskning
  • Fremme en god organisasjonskultur for medarbeidere og studenter
  • Sørge for at instituttet drives i samsvar med lov- og regelverk

Faglige interesser

Etikk, fleksibel utdanning, utdanningsledelse, endringsarbeid på individ- og systemnivå, systematisk miljøarbeid.

Bakgrunn

Bachelorgrad: Vernepleie

Mastergrad: Læring i Komplekse Systemer 

Førstelektor i Helsevitenskap (vernepleie)

Publikasjoner

  • Arntzen, Erik; Halvorsen, Lars Rune & Eilifsen, Christoffer (2021). Respondering i henhold til stimulusekvivalens som en funksjon av antall trials vs. antall programmerte konsekvenser i etablering av baselinerelasjonene. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 48(2). Fulltekst i vitenarkiv
  • Dechsling, Anders; Sütterlin, Stefan; Lugo, Ricardo Gregorio & Halvorsen, Lars Rune (2021). A Critical View of the National Student Survey as a Quality Indicator in Norwegian Higher Education. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 7, s. 362–375. doi: 10.23865/ntpk.v7.2306. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2020). Miljøterapi, data og dokumentasjon: Forskningsmetode som regler for å unngå feil i miljøterapi. I Bakken, Trine Lise (Red.), Håndbok i miljøterapi. Til barn og voksne med kognitiv funksjonshemming.. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-3267-3. s. 369–380.
  • Vee, Tove Sandvoll; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2020). Fagfellevurdert undervisning og kollegarettleiing i høgare utdanning. Frå modell til gjennomføring. UNIPED. ISSN 1500-4538. 43(2), s. 83–103. doi: 10.18261/issn.1893-8981-2020-02-02. Fulltekst i vitenarkiv
  • Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon Arne & Granmo, Sjur (2018). Studentaktiv forskning som virkemiddel for å utdanne profesjonsutøvere som også kan atferdsanalyse. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 45(2), s. 87–100. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune; Magnusdottir, Elin; Raluca Diac Karlsen, Amalia & Krosby, Anne-Lise (2018). Presisjonsopplæring og økt lesehastighet hos to barneskoleelever. En replikasjon. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 45, s. 21–34.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Atferdsanalyse: Når eksistens blir sirkulær bør man ta et skritt ut av sirkelen. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 45, s. 61–69. Fulltekst i vitenarkiv
  • Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2017). Om begreper: intraverbaler som de viktigste byggeklossene i en atferdsanalytisk akademisk pedagogikk. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 44(2), s. 87–92. Fulltekst i vitenarkiv
  • Granmo, Sjur; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune; Dechsling, Anders; Kvebæk, Sindre & Navestad, Bjørn Erik (2017). Preferansebasert mandopplæring for barnehagebarn med forsinket utvikling i barnehage. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 44(2), s. 63–78. Fulltekst i vitenarkiv
  • Granmo, Sjur; Andresen, Mai Linda; Begdouri, Linn; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2017). Tidsbasert presentasjon av stimuli med forsterkereffekt og redusert alarmringing hos en person med demens. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 44(1), s. 25–29. Fulltekst i vitenarkiv
  • Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur (2016). Seleksjon er vel og bra—men hva med variasjonen? Et bidrag for varierte undersøkelser av privat atferd. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 43(1), s. 31–42.
  • Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon Arne; Holmberg Tveter, Bente & Rølleid, Sylvia (2015). Tegnøkonomi som klasseintervensjon for å korte ned latenstiden etter friminutt. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 42, s. 21–28.
  • Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon Arne; Berge, Kristian R; Johnsrud, Lars; Larsen, Kristina & Mæhre, Line J. V (2013). En empirisk studie av forløperidentifisering og responsklasse-hierarkier. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 40, s. 157–169.
  • Bertelsen, Kari Anne T; Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon Arne; Solvang, Marianne & Løkke, Gunn E. H. (2013). Opplæring i ikke-eksperimentelle funksjonelle analyser eller FAK-analyser. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 40, s. 147–156.
  • Halvorsen, Lars Rune; Løkke, Jon Arne; Vintermyr, Kristian; Andreassen, Ellen M.; Gabrielsen, Lena S. & Laugsand, Aslak (2013). Identifisering av Forløpere til Problematferd: En Systematisk Replikasjonsstudie. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 40(1), s. 31–38.
  • Arntzen, Erik; Galøen, Tommy & Halvorsen, Lars Rune (2007). Different retention intervals in delayed matching-to-sample. Effects of responding in accord with equivalence. European Journal of Behavior Analysis (EJOBA). ISSN 1502-1149. 8(2), s. 177–191.

Se alle arbeider i Cristin

  • Ellingsen, Karl Elling; Halvorsen, Lars Rune & Aadland, Einar (2020). Profesjonsetikk i vernepleie . Det Norske Samlaget. ISBN 978-82-340-0184-0. 208 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Luteberget, Laila; Westergård, Britt-Evy; Halvorsen, Lars Rune; Hirsi, Stina; Reinsnos, Gry & Marit, Isaksen (2023). Forsvarlig Vernepleie. Artikler, poadkaster og refleksjonskort om gode, forsvarlige vernepleierfaglig praksis.
  • Hirsti, Stina Rebecca; Halvorsen, Lars Rune & Luteberget, Laila (2022). Faglig forsvarlighet som en etisk norm.
  • Isaksen, Marit Selfors; Halvorsen, Lars Rune & Hirsti, Stina Rebecca (2022). Refleksjoner rundt varsling, og individuelt- og organisatorisk ansvar.
  • Halvorsen, Lars Rune & Isaksen, Marit Selfors (2022). Faglig forsvarlighet som juridisk norm.
  • Luteberget, Laila & Halvorsen, Lars Rune (2022). Hva ligger i begrepet forsvarlig vernepleie?
  • Halvorsen, Lars Rune (2022). Refleksjoner rundt begrepet faglig forsvarlighet. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Lars Rune Halvorsen er gjest og snakker om det problematiske vedtaket i Fredrikstad kommune. [Internett]. Spotify - Vernepleierpodden.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Høgskoleleder svært kritisk til Furutun-håndtering: Umulig å etterprøve. [Avis]. Fredrikstad blad.
  • Dechsling, Anders; Sütterlin, Stefan; Lugo, Ricardo Gregorio & Halvorsen, Lars Rune (2021). Studiebarometeret måler ikke studiekvalitet. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Det digitale utenforskapet: - vi tar det som gitt at alle har smarttelefon. [Avis]. Fredrikstad blad.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Motivasjonelle operasjoner: gleden av å forstå menneskene litt bedre. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Vernepleie har ikke et eget fag, det er en profesjon. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Noen tips til det å ta (etiske) beslutninger. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2021). Tenk hvor gøy det hadde vært og hørt fra flere vernepleiere. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune; Iversen, Bjørn Harald & Hoksrød, Oliver Jørgen (2020). Østfoldskolen 40 år (Vernepleierhøgskolen) . [Internett]. Spotify - Vernepleierpodden.
  • Halvorsen, Lars Rune; Iversen, Bjørn Harald & Hoksrød, Oliver Jørgen (2020). Etikk. [Internett]. Spotify - Vernepleierpodden.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Vernepleierprofesjonen: kanskje er det idéverden som forener oss. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Har barrikadekampen og det samfunnskritiske blikket gått av moten? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune & Jarsletta-Halvorsen, Janne (2020). Furutun: Et kasuseksempel på en historieløs og diskriminerende tilnærming. Fredrikstad Blad.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Ikke faglig tilrådelig med ett stort avlastningssenter. Fredrikstad Blad.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Får vi nye vernepleiere under pandemien, og hva skjer med høsten? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Noen refleksjoner rundt digitalisering i pandemitider. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Trenger vi egentlig eksamen i profesjonsutdanninger? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2020). Bør vernepleiere bli flinkere til å la folk gå til grunne? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Varsko her: er det risikosport å varsle? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Hva trengs for at vi skal få til målrettet miljøarbeid overfor eldre personer med utviklingshemning? [Internett]. Aldring og helse.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Målrettet miljøaarbeid.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Vernepleiere: det å forholde seg til umusikalske normbrudd. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Tema: Pårørendesamarbeid. Slik håndterer du profesjonsutøverrollen. [Fagblad]. Fagtidsskrift for vernepleiere i Delta.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). På tide med en integrert mastergrad i vernepleie. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Praksisperioder: mangfoldighet i vernepleierens erfaringsbakgrunn. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Ubehag ved ledelse; et vedvarende og altomfattende krysspress. Vernepleier.no.
  • Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2019). Nye læringsutbytter: Det er tid for U’en i FoU. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Er vernepleierutdanningen i ferd med å bli akterutseilt? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Det gode liv: noe å tenke på når vi skal hjelpe andre.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Kunnskapsbasert praksis: et fint ideal, men underkommuniseres utfordringene?
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Normative vurderinger ved tiltaksarbeid.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Autonomi krever god tenkning og sjølkontroll; men uvaner utfordrer oss. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Vernepleiernes utfordringer. .
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Vernepleiere: Skolesystemet virker ekskluderende.
  • Halvorsen, Lars Rune (2019). Noen uformelle betraktninger om «tverr», i tverrfaglighetsbegrepet. Vernepleier.no.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen & Løkkeberg, Stine Eileen Torp [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving.
  • Lile, Hadi Strømmen & Halvorsen, Lars Rune (2018). Digital society and inclusion for people with learning difficulties: gains and detriments .
  • Herikstad, Yngve & Halvorsen, Lars Rune (2018). Et lite valg til besvær? En betraktning om alt fra rus og romantikk til kaloriinntak. Vernepleier.no.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn (2018). Presentasjon av podcaster om akademisk skriving.
  • Jarsletta-Halvorsen, Janne & Halvorsen, Lars Rune (2018). Sensitive barn: Tilsvar på en kommentar som slår hardt, men i løse lufta. Vernepleier.no.
  • Jarsletta-Halvorsen, Janne & Halvorsen, Lars Rune (2018). Sensitive barn og vernepleiere. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Det gode liv - profesjonsetikk.
  • Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2018). Dårlige tjenester og detronisert profesjon for vernepleiere. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 9. Slik unngår du plagiering.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2018). 8. Er det lov å skrive “jeg”?
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 6. Les noe gøy for å lære!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 5. Slik leser du mer effektivt.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 4. Derfor skal du ta pauser.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 2. Akademiske ord og begreper for dummies.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 1. Hjelp, jeg er blitt student!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Podkasten om akademisk skriving.
  • Halvorsen, Lars Rune & Brunvand Ellingsen, Cato (2018). Permanent leietager i eget liv. Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Første-, andre- og tredjeordensønsker: et bidrag i arbeidet med å forstå selvbestemmelse og autonomi. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Om hvorfor atferdsanalyse kan være viktig for mange vernepleiere. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Hvorfor det er vanskelig å definere en vernepleier, og er ikke det egentlig bare fint? Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Det gode liv: frihet som gir mening.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Skriv kortere og bedre. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Utfordringer i forholdet mellom selvbestemmelse og ivaretakelse .
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Mindfulness: Noen problematiske sider.
  • Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2018). Nytt styringsverktøy for sosial- og helsefagene. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Skolesystemet virker ekskluderende; et gjennomgående trekk er manglende ambisjoner. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Profesjonens fragmenterte kunnskapsbase: Forvirrende, men nødvendig. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Vernepleierprofesjonen og profesjonsetikk.
  • Grung, Rolf Magnus; Westergård, Britt-Evy; Halvorsen, Lars Rune; Isaksen, Marit Selfors; Hatlestad, Kjersti & Stokke, Nina (2018). Paneldebatt om vernepleierutdanningen og vernepleierfaglig arbeid.
  • Halvorsen, Lars Rune (2018). Profesjonsetikk er noe annet en juridiske bestemmelser: noen punkter som kan bidra til meningsfull profesjonsetikk. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2018). Taushet er et demokratisk problem. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Høyere utdanning: Institusjonenes autonomi og standardisering – noen betraktninger fra sidelinjen om arbeidet med RETHOS. Vernepleier.no.
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Forelesninger til nytte og glede.
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Normative vurderinger i klinisk atferdsanalyse –eksempler på diskusjonsmomenter i egne prosjekter.
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Velbegrunnet miljøarbeid.
  • Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2017). Sånn bør du debattere. KHRONOS. ISSN 0259-0190.
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Profesjonsutøvelse og profesjonsetikk. Vernepleier.no.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Eng, Anne-Lise & Korseberg, Karl-Arne Næss (2017). Akademisk dannelse og førsteårsstudenten https://khrono.no/debatt/akademisk-dannelse-og-forstearsstudenten-i-hoyere-utdanning?nav=forside. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune & Thomassen, Linn Adriana (2017). Når privat atferd kommer i veien for hensiktsmessig fungering i hverdagen/studier .
  • Halvorsen, Lars Rune (2017). Scientific goals of behavior analysis.
  • Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur (2017). Databaserte beslutninger: fra utforming av grafer til vurdering av effekt.
  • Hansen, Gjertrud; Heidenberg, Tone; Sannerød, Frank Øyvind; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2017). Funksjonelle analyser og tidsbasert presentasjon av forsterkere i demensomsorgen.
  • Løkkevik, Ina Madelen; Møller Nilsen, Anette; Thomassen, Linn Adriana; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2017). Auditorisk-visuell matching-to-sample hos kvinne med forsinket utvikling og autisme.
  • Rønneberg Hansen, Sebastian; Johannessen, Siri; Lorentzen, Karoline R.; Pedersen, Emilie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2017). Selvendring: Vektreduksjon og utviklingshemming.
  • Myrvin, Steffen; Ruud, Regina; Straith, Sven Terje; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur (2017). Opplæring i bildekommunikasjon hos en voksen mann med autismespekterforstyrrelse og komorbide lidelser.
  • Halvorsen, Lars Rune (2016). Problematiske valg av etisk teori. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2016). 10 forklaringer på ulik sensur. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Løkke, Jon Arne; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune; Dechsling, Anders; Kvebæk, Sindre & Navestad, Bjørn Erik (2016). A preference-based mand intervention in a Discrete Trial Training (DTT).
  • Granmo, Sjur; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune; Bredholt, Espen & Fredriksen, Marius (2016). Reading comprehension with common naming training.
  • Jarsletta, Janne & Halvorsen, Lars Rune (2016). Forargelsens glede. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Ro, Malin; Bjølseth, Kamilla; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon (2016). Vil bruk av aktivitetsperm føre til reduksjon av uønsket atferd i frilek?
  • Pfister, Linn; Eriksen, Madelen; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon (2016). Bruk av Functional Assessment Interview og kontinuerlig FAK-analyse i kartlegging av problematferdens funksjon hos en elev på barneskole.
  • Kimmel, Alexandra; Lindhjem, Beate; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon (2016). Vil en intervensjon basert på Social Skills Intervention Guide (SSIG) føre til økt sosial kompetanse hos en elev i tredje klasse?
  • Haukåssveen, Thomas; Lindebakk, Camilla; Aaberg, Trine; Vold, Jørn Arve; Løkke, Jon & Granmo, Sjur [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2016). Bruk av primingaktiviteter for å øke sosial interaksjon mellom ansatte og brukere på et sykehjem.
  • Gustavsen, Christer; Thorsen, Amund Kennedy; Wisur, Per; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon (2016). Many to One og stimulusekvivalenstest.
  • Fredriksen, Marius; Bredholt, Espen; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon (2016). Etablering av enkel leseforståelse ved bruk av matching to sample med one to many treningsstruktur og stimulusekvivalenstest.
  • Dechsling, Anders; Kvebæk, Sindre; Navestad, Bjørn Erik; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon (2016). Etablering av spontane vokale mands hos et førskolebarn med forsinket utvikling.
  • Løkke, Jon; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur (2016). Student-active lab group in Østfold University College.
  • Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur (2016). Databaserte beslutninger: fra utforming av grafer til vurdering av effekt.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Halvorsen, Lars Rune (2016). Akademisk skriving som en gave http://khrono.no/debatt/akademisk-skriving-som-en-gave. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Halvorsen, Lars Rune (2015). Symposium: Fleksibel lesing og skriving.
  • Brandt, Tor Anders; Lundstad Høier, Birthe; De Oliveira, Victoria; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2015). Øking av akademiske ferdigheter ved bruk av atferdsavtaler med endring av kriterier .
  • Karlsen, Amalia Raluca D; Krosby, Anne-Lise; Magnusdottir, Elin; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2015). Presisjonsopplæring og lesing i barneskolen.
  • Kirchner, Line Marie; Eltvik Mjørud, Ramona Helen; Saastad, Natalie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2015). Kartlegging av prefererte aktivitetsstimuli hos eldre personer med demens ved hjelp av parvis preferansekartlegging og observasjon .
  • Kirkbak, Thomas; Vrangen, Malin; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2015). Renslighetstrening med bruk av fysisk prompt og sosial positiv forsterkning for å få en barneskoleelev uhellsfri .
  • Amundsveen, Gry-Marit; Sagsveen, Jenny; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2015). Risiko for tap av arbeidsevne grunnet overvekt.
  • Halvorsen, Lars Rune (2014). Skoleintervensjoner.
  • Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Undrum, Christine (2014). Student active lab with undergraduates and clinical professionals.
  • Hansen, Elin; Undrum, Christine; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2014). Indirekte og deskriptive analyser av problematferd hos elever i ungdomsskole og videregående skole; En pilotstudie.
  • Lind, Thor Henrik; Friis Orre, Mie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2014). Kartlegging av motivasjonelle operasjoner ved selektiv mutisme.
  • Ghavidel, Shahrzad; Sveen, Frida Margrethe; Tu, Thien; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Vold, Jørn Arve (2014). Preferansekartlegging for personer med ulik grad av demens.
  • Skjelin Haugland, Rose-Mari; Hansen, Henning Andre; Lebesby, Andreas; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Vold, Jørn Arve (2014). Scatter Plot og kartlegging av problematferd; et litteratursøk.
  • Henanger, Charlotte; Paulsen, Eline; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2014). Identifisering av forløpere til utfordrende atferd hos en gutt med autisme og ADHD.
  • Rølleid, Sylvia; Holmberg Tveter, Bente; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2014). Bruk av tegnøkonomi som klasseintervensjon for kortere latenstid inn etter friminutt.
  • Glomsrød, Thomas; Aas, Leik Simon; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne (2014). Autisme, forløpere, samvariasjon, funksjonelle analyser og utfordrende atferd.
  • Halvorsen, Lars Rune (2014). Deskriptive funksjonelle analyser: Dimensjoner ved FAK-analyser.
  • Halvorsen, Lars Rune (2014). «Selveksperimentering, selvendring og atferdsanalyse»Mer trening – mindre snusing.
  • Halvorsen, Lars Rune (2013). Prosedyre for identifisering av forløpere til utfordrende atferd.
  • Halvorsen, Lars Rune (2013). Forløperanalyse: En konseptuell analyse av begrepet, og en gjennomgang av fremgangsmåter for gjennomføring av analysene.
  • Berge, Kristian R; Johnsrud, Lars; Larsen, Kristina; Mæhre, Line V & Halvorsen, Lars Rune (2013). Identifisering av forløpere og samvariasjonssjekk hos deltakere med utagerende atferd.
  • Arntzen, Erik; Eilifsen, Christoffer; Halvorsen, Lars Rune & Nygård, Andreas (2012). Overtraining in Formation of Equivalence classes.
  • Arntzen, Erik & Halvorsen, Lars Rune (2011). The role of overtraining in formation of equivalence classes.
  • Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2010). Functional Assessment Interview (FAI): En bedømming av intervjuets styrker og svakheter.
  • Arntzen, Erik; Lian, Torunn; Eilifsen, Christoffer & Halvorsen, Lars Rune (2010). Studier av kompleks menneskelig atferd.
  • Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune (2010). Enighet og presisjon i registrering av data fra eksperimentelle funksjonelle analyser.
  • Halvorsen, Lars Rune & Arntzen, Erik (2009). Number of training trials and the effect on emergent relations indicative of equivalence classes.
  • Arntzen, Erik; Galøen, Tommy & Halvorsen, Lars Rune (2007). Delayed matching-to-sample and responding in accord with equivalence : effects of different delays.
  • Arntzen, Erik; Galåen, Tommy & Halvorsen, Lars Rune (2007). Matching to sample performances: Some effects of extended retention intervals.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:10 - Sist endret 28. jan. 2022 12:01