-
Luteberget, Laila; Westergård, Britt-Evy; Halvorsen, Lars Rune; Hirsi, Stina; Reinsnos, Gry & Marit, Isaksen
(2023).
Forsvarlig Vernepleie. Artikler, poadkaster og refleksjonskort om gode, forsvarlige vernepleierfaglig praksis.
-
-
-
-
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2022).
Refleksjoner rundt begrepet faglig forsvarlighet.
Vernepleier.no.
-
-
-
Dechsling, Anders; Sütterlin, Stefan; Lugo, Ricardo Gregorio & Halvorsen, Lars Rune
(2021).
Studiebarometeret måler ikke studiekvalitet.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2021).
Det digitale utenforskapet: - vi tar det som gitt at alle har smarttelefon.
[Avis].
Fredrikstad blad.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halvorsen, Lars Rune; Iversen, Bjørn Harald & Hoksrød, Oliver Jørgen
(2020).
Østfoldskolen 40 år (Vernepleierhøgskolen) .
[Internett].
Spotify - Vernepleierpodden.
-
Halvorsen, Lars Rune; Iversen, Bjørn Harald & Hoksrød, Oliver Jørgen
(2020).
Etikk.
[Internett].
Spotify - Vernepleierpodden.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Hva trengs for at vi skal få til målrettet miljøarbeid overfor eldre personer med utviklingshemning?
[Internett].
Aldring og helse.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Målrettet miljøaarbeid.
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Tema: Pårørendesamarbeid. Slik håndterer du profesjonsutøverrollen.
[Fagblad].
Fagtidsskrift for vernepleiere i Delta.
-
-
-
-
-
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Det gode liv: noe å tenke på når vi skal hjelpe andre.
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Kunnskapsbasert praksis: et fint ideal, men
underkommuniseres utfordringene?
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Normative vurderinger ved tiltaksarbeid.
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Vernepleiernes utfordringer. .
-
Halvorsen, Lars Rune
(2019).
Vernepleiere: Skolesystemet virker ekskluderende.
-
-
-
Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving.
-
Lile, Hadi Strømmen & Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Digital society and inclusion for people with learning difficulties: gains and detriments .
-
-
Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
(2018).
Presentasjon av podcaster om akademisk skriving.
-
-
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Det gode liv - profesjonsetikk.
-
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.
Vis sammendrag
I denne podkasten snakker vi om hvordan du kan strukturere oppgaven din, sånn at den får god flyt og en logisk sammenheng. Matematikkprofessor Jo Røislien er begeistret for den såkalte IMRaD-strukturen. Kjenner du til den?
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
Vis sammendrag
Hva er egentlig godt språk, og hvordan får du til å skrive godt i en akademisk oppgave? Må akademisk språk være tungt og vanskelig? I denne podkasten gir professor Jo Røislien råd om hvordan språket kan være med på å gjøre oppgaven bedre.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
9. Slik unngår du plagiering.
Vis sammendrag
Mange studenter blir tatt i plagiat uten at de har ment å plagiere. Hvis du plagierer, kan du risikere at eksamensresultatet ditt blir slettet og at du i verste fall blir utestengt fra studiene. Førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg ved Høgskolen i Østfold og universitetsbibliotekar Terje Blåsternes ved Universitetet i Stavanger forklarer hvordan du kan unngå fellene og bli flink til å sitere og referere rett.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket ved UiS. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
8. Er det lov å skrive “jeg”?
Vis sammendrag
Vi hører ofte at det ikke er lov å bruke ordet “jeg” i studentoppgaver og andre akademiske tekster. Men er det sånn? Matematikkprofessor Jo Røislien og Førsteamanuensis og litteraturviter Ingrid Nielsen reflekterer, diskuterer og gir råd om hvordan studentene kan bruke dette ordet i sine egne tekster.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
Vis sammendrag
Av og til kan det føles helt umulig å komme i gang med å skrive, eller det kan stoppe opp underveis, du kan få det vi kaller skrivesperre. I denne podkasten får du råd om hvordan du kan legge opp skrivearbeidet ditt sånn at du får en god flyt og greit kommer videre i arbeidet. Du får vite litt om de ulike fasene i skriveprosessen, om planlegging, produksjon av tekst og revidering av tekst. I studio er førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg fra Høgskolen i Østfold og Universitetslektor og spesialpedagog Miriam Emilie Choi-Natvik fra Universitetet i Stavanger.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
6. Les noe gøy for å lære!
Vis sammendrag
Se en film, les ei god bok, se en video på youtube – det er mange måter å lære seg fag på. Professor Jo Røislien mener pensum bare er én måte å skaffe seg kunnskap på. Ofte kan det være like nyttig å lese noe annet, se en film – eller høre en podkast. Vi gir deg tipsene til hvordan du kan lære fag på andre måter enn bare ved å sitte på lesesalen.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
5. Slik leser du mer effektivt.
Vis sammendrag
Mange opplever at de sitter i timevis og leser, men husker ingenting etterpå. Når du studerer, må du lese på en annen måte enn hvis du leser en roman, fordi du skal bruke det du leser på eksamen og i oppgaver. Førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg ved Høgskolen i Østfold og Universitetslektor og spesialpedagog Miriam Emilie Choi-Natvik ved Universitetet i Stavanger gir deg gode råd om hvordan du kan lese effektivt, slik at du lærer det du leser og kan bruke det i oppgavene dine.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetesbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
4. Derfor skal du ta pauser.
Vis sammendrag
Hvis vi skal klare å lære noe, trenger vi å ta pauser. Førstelektor Lars Rune Halvorsen ved Høgskolen i Østfold gir råd om hvordan du kan bruke pauser for å lære mer.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
Vis sammendrag
I denne podkasten får du råd om hvordan du kan legge opp hverdagen din slik at du rekker alt du skal få gjort i studiene dine av lesing, forelesninger og skriveoppgaver. I tillegg skal det jo helst bli litt tid igjen til venner og fritidsinteresser. Førstelektor Lars Rune Halvorsen ved Høgskolen i Østfold har regnet på hvor mye tid det egentlig tar å studere.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
2. Akademiske ord og begreper for dummies.
Vis sammendrag
Hvorfor heter det kollokvie i stedet for gruppearbeid og kompendium i stedet for kopier? Og hva gjør du når du samler inn kvalitativ empiri? Mange ord og uttrykk på universiteter og høgskoler kan virke fullstendig uforståelige. Er det nødvendig med alle disse vanskelige ordene, eller er det bare pynt?
Programleder Ingeborg Marie Jensen ved Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger stiller disse og mange flere spørsmål til prorektor ved UiS, Dag Husebø. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
1. Hjelp, jeg er blitt student!
Vis sammendrag
Denne podkasten handler om studentrollen og det å være ny student. Hva kan du gjøre for å lykkes? Spesialbibliotekar Tor Henning Valnes Pedersen ved Nord Universitet forteller om flauser han gjorde som ny student, og gir råd om hva du kan gjøre for å komme raskt inn i den nye rollen som student. Prorektor Dag Husebø ved Universitetet i Stavanger mener en viktig del av oppskriften er å oppholde seg mest mulig på campus og ta del i aktivitetene som foregår der.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger.
Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
Podkasten om akademisk skriving.
Vis sammendrag
Bli en bedre student mens du jogger, vasker huset eller sitter på bussen. I denne podkasten får du gode råd om lesing, skriving og det å være student: Hvordan kommer jeg i gang med å skrive? Hvordan skal jeg bygge opp oppgaven min? Hvordan skal jeg unngå plagiat? Er det lov å skrive “jeg”? Hvordan skal jeg rekke alt? Vi gir noen svar og bidrar med noen gode råd, men mest av alt ønsker vi at våre resonnementer og refleksjoner skal bidra til videre samtaler og diskusjoner om temaene, og at du som lytter er blitt litt bedre i stand til å ta gode valg i skrivearbeidet ditt.
Podkasten om akademisk skriving er et samarbeid mellom bibliotekene ved Universitetet i Stavanger, Høgskolen i Østfold og Nord Universitet. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Halvorsen, Lars Rune & Brunvand Ellingsen, Cato
(2018).
Permanent leietager i eget liv.
Dagsavisen.
ISSN 1503-2892.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Første-, andre- og tredjeordensønsker: et bidrag i arbeidet med å forstå selvbestemmelse og autonomi.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Om hvorfor atferdsanalyse kan være viktig for mange vernepleiere.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Hvorfor det er vanskelig å definere en vernepleier, og er ikke det egentlig bare fint?
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Det gode liv: frihet som gir mening.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Skriv kortere og bedre.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Utfordringer i forholdet mellom selvbestemmelse og ivaretakelse
.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Mindfulness: Noen problematiske sider.
-
Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2018).
Nytt styringsverktøy for sosial- og helsefagene.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Skolesystemet virker ekskluderende; et gjennomgående trekk er manglende ambisjoner.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Profesjonens fragmenterte kunnskapsbase: Forvirrende, men nødvendig.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Vernepleierprofesjonen og profesjonsetikk.
-
-
Grung, Rolf Magnus; Westergård, Britt-Evy; Halvorsen, Lars Rune; Isaksen, Marit Selfors; Hatlestad, Kjersti & Stokke, Nina
(2018).
Paneldebatt om vernepleierutdanningen og vernepleierfaglig arbeid.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2018).
Profesjonsetikk er noe annet en juridiske bestemmelser: noen punkter som kan bidra til meningsfull profesjonsetikk.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2018).
Taushet er et demokratisk problem.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Høyere utdanning: Institusjonenes autonomi og standardisering – noen betraktninger fra sidelinjen om arbeidet med RETHOS.
Vernepleier.no.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Forelesninger til nytte og glede.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Normative vurderinger i klinisk atferdsanalyse –eksempler på diskusjonsmomenter i egne prosjekter.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Velbegrunnet miljøarbeid.
-
Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Sånn bør du debattere.
KHRONOS.
ISSN 0259-0190.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Profesjonsutøvelse og profesjonsetikk.
Vernepleier.no.
-
-
Halvorsen, Lars Rune & Thomassen, Linn Adriana
(2017).
Når privat atferd kommer i veien for hensiktsmessig fungering i hverdagen/studier
.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2017).
Scientific goals of behavior analysis.
-
Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur
(2017).
Databaserte beslutninger: fra utforming av grafer til vurdering av effekt.
-
Hansen, Gjertrud; Heidenberg, Tone; Sannerød, Frank Øyvind; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2017).
Funksjonelle analyser og tidsbasert presentasjon av forsterkere i demensomsorgen.
-
Løkkevik, Ina Madelen; Møller Nilsen, Anette; Thomassen, Linn Adriana; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2017).
Auditorisk-visuell matching-to-sample hos kvinne med forsinket utvikling og autisme.
-
Rønneberg Hansen, Sebastian; Johannessen, Siri; Lorentzen, Karoline R.; Pedersen, Emilie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2017).
Selvendring: Vektreduksjon og utviklingshemming.
-
Myrvin, Steffen; Ruud, Regina; Straith, Sven Terje; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur
(2017).
Opplæring i bildekommunikasjon hos en voksen mann med autismespekterforstyrrelse og komorbide lidelser.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2016).
Problematiske valg av etisk teori.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2016).
10 forklaringer på ulik sensur.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Løkke, Jon Arne; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune; Dechsling, Anders; Kvebæk, Sindre & Navestad, Bjørn Erik
(2016).
A preference-based mand intervention in a Discrete Trial Training (DTT).
-
Granmo, Sjur; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune; Bredholt, Espen & Fredriksen, Marius
(2016).
Reading comprehension with common naming training.
-
Jarsletta, Janne & Halvorsen, Lars Rune
(2016).
Forargelsens glede.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Ro, Malin; Bjølseth, Kamilla; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon
(2016).
Vil bruk av aktivitetsperm føre til reduksjon av uønsket atferd i frilek?
-
Pfister, Linn; Eriksen, Madelen; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon
(2016).
Bruk av Functional Assessment Interview og kontinuerlig FAK-analyse i kartlegging av problematferdens funksjon hos en elev på barneskole.
-
Kimmel, Alexandra; Lindhjem, Beate; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon
(2016).
Vil en intervensjon basert på Social Skills Intervention Guide (SSIG) føre til økt sosial kompetanse hos en elev i tredje klasse?
-
Haukåssveen, Thomas; Lindebakk, Camilla; Aaberg, Trine; Vold, Jørn Arve; Løkke, Jon & Granmo, Sjur
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
Bruk av primingaktiviteter for å øke sosial interaksjon mellom ansatte og brukere på et sykehjem.
-
Gustavsen, Christer; Thorsen, Amund Kennedy; Wisur, Per; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon
(2016).
Many to One og stimulusekvivalenstest.
-
Fredriksen, Marius; Bredholt, Espen; Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Løkke, Jon
(2016).
Etablering av enkel leseforståelse ved bruk av matching to sample med one to many treningsstruktur og stimulusekvivalenstest.
-
Dechsling, Anders; Kvebæk, Sindre; Navestad, Bjørn Erik; Granmo, Sjur; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon
(2016).
Etablering av spontane vokale mands hos et førskolebarn med forsinket utvikling.
-
Løkke, Jon; Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur
(2016).
Student-active lab group in Østfold University College.
-
Halvorsen, Lars Rune & Granmo, Sjur
(2016).
Databaserte beslutninger: fra utforming av grafer til vurdering av effekt.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Halvorsen, Lars Rune
(2016).
Akademisk skriving som en gave
http://khrono.no/debatt/akademisk-skriving-som-en-gave.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2015).
Symposium: Fleksibel lesing og skriving.
-
Brandt, Tor Anders; Lundstad Høier, Birthe; De Oliveira, Victoria; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2015).
Øking av akademiske ferdigheter ved bruk av atferdsavtaler
med endring av kriterier
.
-
Karlsen, Amalia Raluca D; Krosby, Anne-Lise; Magnusdottir, Elin; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2015).
Presisjonsopplæring og lesing i barneskolen.
-
Kirchner, Line Marie; Eltvik Mjørud, Ramona Helen; Saastad, Natalie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2015).
Kartlegging av prefererte aktivitetsstimuli hos eldre personer med demens ved hjelp av parvis preferansekartlegging og observasjon
.
-
Kirkbak, Thomas; Vrangen, Malin; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2015).
Renslighetstrening med bruk av fysisk prompt og sosial positiv forsterkning for å få en barneskoleelev uhellsfri
.
-
Amundsveen, Gry-Marit; Sagsveen, Jenny; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2015).
Risiko for tap av arbeidsevne grunnet overvekt.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2014).
Skoleintervensjoner.
-
Halvorsen, Lars Rune; Granmo, Sjur & Undrum, Christine
(2014).
Student active lab with undergraduates and clinical professionals.
-
Hansen, Elin; Undrum, Christine; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2014).
Indirekte og deskriptive analyser av problematferd hos elever i ungdomsskole og videregående skole; En pilotstudie.
-
Lind, Thor Henrik; Friis Orre, Mie; Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2014).
Kartlegging av motivasjonelle operasjoner ved selektiv mutisme.
-
Ghavidel, Shahrzad; Sveen, Frida Margrethe; Tu, Thien; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Vold, Jørn Arve
(2014).
Preferansekartlegging for personer med ulik grad av demens.
-
Skjelin Haugland, Rose-Mari; Hansen, Henning Andre; Lebesby, Andreas; Løkke, Jon Arne; Halvorsen, Lars Rune & Vold, Jørn Arve
(2014).
Scatter Plot og kartlegging av problematferd; et litteratursøk.
-
Henanger, Charlotte; Paulsen, Eline; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2014).
Identifisering av forløpere til utfordrende atferd hos en gutt med autisme og ADHD.
-
Rølleid, Sylvia; Holmberg Tveter, Bente; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2014).
Bruk av tegnøkonomi som klasseintervensjon for kortere latenstid inn etter friminutt.
-
Glomsrød, Thomas; Aas, Leik Simon; Halvorsen, Lars Rune & Løkke, Jon Arne
(2014).
Autisme, forløpere, samvariasjon, funksjonelle analyser og utfordrende atferd.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2014).
Deskriptive funksjonelle analyser: Dimensjoner ved FAK-analyser.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2014).
«Selveksperimentering, selvendring og atferdsanalyse»Mer trening – mindre snusing.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2013).
Prosedyre for identifisering av forløpere til utfordrende atferd.
-
Halvorsen, Lars Rune
(2013).
Forløperanalyse: En konseptuell analyse av begrepet, og en gjennomgang av fremgangsmåter for gjennomføring av analysene.
-
Berge, Kristian R; Johnsrud, Lars; Larsen, Kristina; Mæhre, Line V & Halvorsen, Lars Rune
(2013).
Identifisering av forløpere og samvariasjonssjekk hos deltakere med utagerende atferd.
-
Arntzen, Erik; Eilifsen, Christoffer; Halvorsen, Lars Rune & Nygård, Andreas
(2012).
Overtraining in Formation of Equivalence classes.
-
Arntzen, Erik & Halvorsen, Lars Rune
(2011).
The role of overtraining in formation of equivalence classes.
-
Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2010).
Functional Assessment Interview (FAI): En bedømming av intervjuets styrker og svakheter.
-
Arntzen, Erik; Lian, Torunn; Eilifsen, Christoffer & Halvorsen, Lars Rune
(2010).
Studier av kompleks menneskelig atferd.
-
Løkke, Jon Arne & Halvorsen, Lars Rune
(2010).
Enighet og presisjon i registrering av data fra eksperimentelle funksjonelle analyser.
-
-
Halvorsen, Lars Rune & Arntzen, Erik
(2009).
Number of training trials and the effect on emergent relations indicative of equivalence classes.
-
Arntzen, Erik; Galøen, Tommy & Halvorsen, Lars Rune
(2007).
Delayed matching-to-sample and responding in accord with equivalence : effects of different delays.
-
Arntzen, Erik; Galåen, Tommy & Halvorsen, Lars Rune
(2007).
Matching to sample performances: Some effects of extended retention intervals.