En del av framgången är nyfikenhet på kultur. 2008 sammanställde Vinje kulturskule berättelser och äventyr från Somalia. Berättelser skapar sammanhang. Berättelser från olika länder är både lika och olika.
Den 30-31 oktober 2019 genomförde Nätverket Goda grannar – godt naboskap en konferens på Högskolan i Östfold. Från Vinje och grannkommunen Tokke deltog Tone S Garnes och Hassan Samahle. I Vinje Kommune jobbade Tone S Garnes på 1990-talet som flyktingkonsulent. Nedan några punkter från Tone S Garnes bidrag under konferensen som svar på frågan: Vad skapar fungerande integration?
3 Strategiar – Metodar - Hovudpunkt
- Ting Tar Tid: tenke heilskapleg og langsiktig, bygge arbeidet systematisk opp
- Innvolvering: alle fageiningar har delansvar og må involverast frå starten
- Tillit: sjå og bli sett, forstå og bli forstått: Å bygge tillit, legge til rette for samhandling med dei me buset.
Den Andre
Filosofen Emmanuel Levinas , seier at ”det finst et forhold eldre enn erkjennelsen, forholdet til Den Annen, ”Den –ene-for-den-annen-forholdet”
Ei gåve: Det å ta imot flyktningar, kan skape ettertanke om goder me har, verdiar som har gått tapt , eller bleikna, og få oss på nytt til til å tenke gjennom dei gode ordningar i samfunnet vårt, korleis dei har blitt oss til del
Integreringstiltak
- Individuelle handlingsplanar
- Tett oppfylgjing på arbeidsplass, både av arbeidstakar-arbeidsgjevar v/ flyktningkonsulent . Reglar for norsk arbeidsliv, ordningar, rettar og plikter v/VO
- Støttekontakt, Ei avtalebasert vinn-vinn-ordning forvalta av sosialkontoret/NAV. Eit trekantsamarbeid mellom soialkontor /NAV, den som treng hjelp og ein frivilug/støttekontakt. Oppgåver og tidsbruk vart skriftleg avtalt. Avtala definerer oppgåver, kor ofte og kor lenge utifrå individuelle behov, td leksehjelp i grunnskule, fag -og samtalestøtte for elevar ved vidaregåande skule, ved teoriprøver til førarkort, og inntil 10 t køyretrening utan kostnad for den som skulle ta førarkort. Støttekontaktar får ei lita godtgjersle etter faste satsar.
- Sommarskule for grunnskuleelevar pga lang sommarferie, og trong for å utvikle norsk språk, omgrepsforståing, lokalkunnskap, og ferdighetar som: ”pakke ein sekk, tenne eit bål ,ligge i telt, sjå forskjell på rein og geit?
- Kjeringråd og Skjeggstubben, samtale, informasjon, vera saman, turar
- Bibliotek , språktrening, råd, samvær, utlån
- Idrettslag: støtte til medlemskap = tilgang fotballbane, symjehall, skiløypa, deltaking
- Kurs: Symjekurs for kvinner både med tanke på ”hjelp til sjølvhjelp” og leik med barna, men og for å avmystifisere rom som garderobe, felles dusj, sy og strikkekurs felles for alle interesserte, matkurs og økonomi
- Song, leik og eventyr frå Somalia. Eit leite – samle –skrive- ned–og formidle- prosjekt. Gjera tradisjonar frå Somalia kjende og til bruk for barnehage og skule, slik at noko av deira forteljingar vart del av våre samla forteljingar .