Vinje

På 1990-talet tog Vinje kommune emot flyktingar från Somalia och Bosnien. De som kom från Somalia och Bosnien är nu nöjda invånare i Vinje och Vinje kommun är glad att ha fått nya invånare.

En del av framgången är nyfikenhet på kultur. 2008 sammanställde Vinje kulturskule berättelser och äventyr från Somalia. Berättelser skapar sammanhang. Berättelser från olika länder är både lika och olika.  

Den 30-31 oktober 2019 genomförde Nätverket Goda grannar – godt naboskap en konferens på Högskolan i Östfold. Från Vinje och grannkommunen Tokke deltog Tone S Garnes och Hassan Samahle.  I Vinje Kommune jobbade Tone S Garnes på 1990-talet som flyktingkonsulent.  Nedan några punkter från Tone S Garnes bidrag under konferensen som svar på frågan: Vad skapar fungerande integration? 

3 Strategiar – Metodar - Hovudpunkt 

  • Ting Tar Tid: tenke heilskapleg og langsiktig, bygge arbeidet systematisk opp  
  • Innvolvering: alle fageiningar har delansvar og må involverast frå starten
  • Tillit:  sjå og bli sett, forstå og bli forstått: Å bygge tillit,  legge til rette for samhandling  med dei me buset.  

Den Andre

Filosofen Emmanuel Levinas , seier at ”det finst et forhold eldre enn erkjennelsen, forholdet til Den Annen, ”Den –ene-for-den-annen-forholdet” 

Ei gåve: Det å ta imot flyktningar, kan skape ettertanke om goder me har, verdiar som har gått tapt , eller bleikna, og få oss på nytt til til å tenke gjennom dei gode ordningar i samfunnet vårt, korleis dei har blitt oss til del

 

Integreringstiltak

  • Individuelle handlingsplanar
  • Tett oppfylgjing på arbeidsplass, både av arbeidstakar-arbeidsgjevar v/ flyktningkonsulent . Reglar for norsk arbeidsliv, ordningar, rettar og plikter  v/VO
  • Støttekontakt, Ei avtalebasert vinn-vinn-ordning forvalta av sosialkontoret/NAV. Eit trekantsamarbeid mellom soialkontor /NAV, den som treng hjelp og ein frivilug/støttekontakt. Oppgåver og tidsbruk vart skriftleg avtalt. Avtala definerer oppgåver, kor ofte og kor lenge utifrå individuelle behov, td leksehjelp i grunnskule, fag -og samtalestøtte for elevar ved vidaregåande skule, ved teoriprøver til førarkort, og inntil 10 t  køyretrening utan kostnad for den som skulle ta førarkort. Støttekontaktar får ei lita godtgjersle  etter faste  satsar. 
  • Sommarskule  for grunnskuleelevar pga lang sommarferie, og trong for å utvikle norsk språk, omgrepsforståing, lokalkunnskap,  og ferdighetar som:  ”pakke ein sekk, tenne eit bål ,ligge i telt, sjå forskjell på rein og  geit?  
  •  Kjeringråd og Skjeggstubben, samtale, informasjon, vera saman, turar
  •  Bibliotek , språktrening, råd, samvær, utlån
  •  Idrettslag:  støtte til medlemskap = tilgang fotballbane, symjehall, skiløypa, deltaking 
  • Kurs: Symjekurs for kvinner både med tanke på ”hjelp til sjølvhjelp” og leik med barna, men og for å avmystifisere rom som garderobe, felles dusj,  sy og strikkekurs felles for alle interesserte,  matkurs og økonomi 
  • Song, leik og eventyr frå Somalia. Eit leite – samle –skrive- ned–og formidle- prosjekt. Gjera tradisjonar frå Somalia kjende og til bruk for barnehage og skule, slik at noko av deira forteljingar vart del av våre samla forteljingar .   

 

Av /Users/ulfc2017/Desktop/Konferens - Goda G 30-31 okt /Goda G Program 14 okt /Goda Grannar HiÖ onsdag 30 okt 2019.pdf
Publisert 12. des. 2019 13:48 - Sist endret 14. juni 2021 10:44