-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2024).
Appraisals, feelings and motivations in professional practice.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2023).
Digital vold i intime ungdomsrelasjoner.
-
-
Eng, Anne-Lise & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2023).
Academic writing at Østfold University College.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Thoresen, Gunnar Frank
(2023).
Livskvalitet for personer med MS som bruker rullestol - intervjustudie.
-
Herje Haga, Kristi; Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Thoresen, Gunnar Frank
(2023).
Hva er livskvalitet for personer med MS som sitter i rullestol?
MS-bladet.
ISSN 1500-659X.
p. 34–35.
-
Johansen, Ingunn; Småstuen, Milada Cvancarova; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Kristensen, Vendel Ailin; Høivik, Marte Lie & Lund, Charlotte
[Show all 16 contributors for this article]
(2022).
Symptoms and symptom clusters in patients newly diagnosed with inflammtory bowel disease – results from the IBSEN III study
.
-
-
-
Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2021).
Vold mot eldre er et alvorlig problem, det må aldri bli en privatsak.
Fredrikstad Blad.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2020).
Krevende arbeidsoppgaver i prestetjenesten - emosjonelle påkjenninger ved formidling av dødsbudskap.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Del Busso, Lilliana Andrea & Brottveit, Gudrun
(2020).
Et kritisk blikk på kvinners erfaringer med smartklokker.
Fredrikstad Blad.
-
Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; Van dulmen, Sandra & Eide, Hilde
(2019).
What is the function and outcome of communicating positive emotions for the patient-provider relationship - A realist review.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2019).
Å være MS rammet og sitte i rullestol- hva er viktig for god livskvalitet?
Fredrikstad Blad.
-
Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; van Dulmen, Sandra & Eide, Hilde
(2019).
Positive emotions in healthcare communication.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Halvorsen, Lars Rune; Ingunn, Valan; Anne-Lise, Eng; Tor Henning, Valnes Pedersen & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
Fra frontalundervisning til Podcast - en presentasjon av et Podcastprosjekt i akademisk skriving.
-
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.
Show summary
I denne podkasten snakker vi om hvordan du kan strukturere oppgaven din, sånn at den får god flyt og en logisk sammenheng. Matematikkprofessor Jo Røislien er begeistret for den såkalte IMRaD-strukturen. Kjenner du til den?
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
Show summary
Hva er egentlig godt språk, og hvordan får du til å skrive godt i en akademisk oppgave? Må akademisk språk være tungt og vanskelig? I denne podkasten gir professor Jo Røislien råd om hvordan språket kan være med på å gjøre oppgaven bedre.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
9. Slik unngår du plagiering.
Show summary
Mange studenter blir tatt i plagiat uten at de har ment å plagiere. Hvis du plagierer, kan du risikere at eksamensresultatet ditt blir slettet og at du i verste fall blir utestengt fra studiene. Førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg ved Høgskolen i Østfold og universitetsbibliotekar Terje Blåsternes ved Universitetet i Stavanger forklarer hvordan du kan unngå fellene og bli flink til å sitere og referere rett.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket ved UiS. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 9 contributors for this article]
(2018).
8. Er det lov å skrive “jeg”?
Show summary
Vi hører ofte at det ikke er lov å bruke ordet “jeg” i studentoppgaver og andre akademiske tekster. Men er det sånn? Matematikkprofessor Jo Røislien og Førsteamanuensis og litteraturviter Ingrid Nielsen reflekterer, diskuterer og gir råd om hvordan studentene kan bruke dette ordet i sine egne tekster.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
Show summary
Av og til kan det føles helt umulig å komme i gang med å skrive, eller det kan stoppe opp underveis, du kan få det vi kaller skrivesperre. I denne podkasten får du råd om hvordan du kan legge opp skrivearbeidet ditt sånn at du får en god flyt og greit kommer videre i arbeidet. Du får vite litt om de ulike fasene i skriveprosessen, om planlegging, produksjon av tekst og revidering av tekst. I studio er førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg fra Høgskolen i Østfold og Universitetslektor og spesialpedagog Miriam Emilie Choi-Natvik fra Universitetet i Stavanger.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
6. Les noe gøy for å lære!
Show summary
Se en film, les ei god bok, se en video på youtube – det er mange måter å lære seg fag på. Professor Jo Røislien mener pensum bare er én måte å skaffe seg kunnskap på. Ofte kan det være like nyttig å lese noe annet, se en film – eller høre en podkast. Vi gir deg tipsene til hvordan du kan lære fag på andre måter enn bare ved å sitte på lesesalen.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
5. Slik leser du mer effektivt.
Show summary
Mange opplever at de sitter i timevis og leser, men husker ingenting etterpå. Når du studerer, må du lese på en annen måte enn hvis du leser en roman, fordi du skal bruke det du leser på eksamen og i oppgaver. Førsteamanuensis Stine Eileen Torp Løkkeberg ved Høgskolen i Østfold og Universitetslektor og spesialpedagog Miriam Emilie Choi-Natvik ved Universitetet i Stavanger gir deg gode råd om hvordan du kan lese effektivt, slik at du lærer det du leser og kan bruke det i oppgavene dine.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetesbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
4. Derfor skal du ta pauser.
Show summary
Hvis vi skal klare å lære noe, trenger vi å ta pauser. Førstelektor Lars Rune Halvorsen ved Høgskolen i Østfold gir råd om hvordan du kan bruke pauser for å lære mer.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
Show summary
I denne podkasten får du råd om hvordan du kan legge opp hverdagen din slik at du rekker alt du skal få gjort i studiene dine av lesing, forelesninger og skriveoppgaver. I tillegg skal det jo helst bli litt tid igjen til venner og fritidsinteresser. Førstelektor Lars Rune Halvorsen ved Høgskolen i Østfold har regnet på hvor mye tid det egentlig tar å studere.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
2. Akademiske ord og begreper for dummies.
Show summary
Hvorfor heter det kollokvie i stedet for gruppearbeid og kompendium i stedet for kopier? Og hva gjør du når du samler inn kvalitativ empiri? Mange ord og uttrykk på universiteter og høgskoler kan virke fullstendig uforståelige. Er det nødvendig med alle disse vanskelige ordene, eller er det bare pynt?
Programleder Ingeborg Marie Jensen ved Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger stiller disse og mange flere spørsmål til prorektor ved UiS, Dag Husebø. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 8 contributors for this article]
(2018).
1. Hjelp, jeg er blitt student!
Show summary
Denne podkasten handler om studentrollen og det å være ny student. Hva kan du gjøre for å lykkes? Spesialbibliotekar Tor Henning Valnes Pedersen ved Nord Universitet forteller om flauser han gjorde som ny student, og gir råd om hva du kan gjøre for å komme raskt inn i den nye rollen som student. Prorektor Dag Husebø ved Universitetet i Stavanger mener en viktig del av oppskriften er å oppholde seg mest mulig på campus og ta del i aktivitetene som foregår der.
Programleder: Ingeborg Marie Jensen, koordinator for Studieverkstedet, Universitetsbiblioteket i Stavanger.
Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
Podkasten om akademisk skriving.
Show summary
Bli en bedre student mens du jogger, vasker huset eller sitter på bussen. I denne podkasten får du gode råd om lesing, skriving og det å være student: Hvordan kommer jeg i gang med å skrive? Hvordan skal jeg bygge opp oppgaven min? Hvordan skal jeg unngå plagiat? Er det lov å skrive “jeg”? Hvordan skal jeg rekke alt? Vi gir noen svar og bidrar med noen gode råd, men mest av alt ønsker vi at våre resonnementer og refleksjoner skal bidra til videre samtaler og diskusjoner om temaene, og at du som lytter er blitt litt bedre i stand til å ta gode valg i skrivearbeidet ditt.
Podkasten om akademisk skriving er et samarbeid mellom bibliotekene ved Universitetet i Stavanger, Høgskolen i Østfold og Nord Universitet. Prosjektet er støttet av Nasjonalbiblioteket.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Johansen, Ann-Kristin
(2018).
Skoleansatte har en unik mulighet til å oppdage vold
https://www.f-b.no/debatt/vold/skole/skoleansatte-har-en-unik-mulighet-til-a-oppdage-vold/o/5-59-1240679.
Fredrikstad Blad.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2018).
Veien til en PhD .
-
Heyn, Lena; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Ellington, Lee; van Dulmen, Sandra & Eide, Hilde
(2018).
How positive emotions affect the relationships between health care professionals and patients. A realist review.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Del Busso, Lilliana Andrea
(2018).
Ventesorg- utmattende, overveldende, intenst
https://www.f-b.no/debatt/kreft/sorg/ventesorg-utmattende-overveldende-intenst/o/5-59-1011299.
Fredrikstad Blad.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Helgesen, Ann Karin
(2018).
Når sykdommen rammer: "Jeg vil ha informasjon jeg forstår"
https://www.f-b.no/debatt/kreft/sykepleiere/nar-sykdommen-rammer-jeg-vil-ha-informasjon-jeg-forstar/o/5-59-1010852.
Fredrikstad Blad.
130(29),
p. 8–9.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Medisinsk kommunikasjon.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Å formidle dårlige nyheter til pasienter med fokus på emosjonelt ubehag.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Å formidle dårlige nyheter til pasienter.
-
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations.
Oral presentation.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Den vanskelige samtalen om døden:
https://radio.nrk.no/serie/nyhetsettermiddag/NPUB51007317/12-04-2017.
[Radio].
NRK Radio Nyhetsettermiddag.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Den vanskelige samtalen om døden NRK Radio Her og Nå Hovedsendingen
https://radio.nrk.no/serie/her-og-naa-hovedsending/DMTN01007217/12-04-2017.
[Radio].
NRK Radio.
-
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Podcast om hvordan fortelle noen at de skal dø.
[Internet].
Sykepleien Podcast.
Show summary
https://sykepleien.podbean.com/e/en-real-alvorsprat/
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
How should doctors and nurses break bad News to patients.
[Internet].
Science Nordic.
Show summary
http://sciencenordic.com/how-should-doctors-and-nurses-break-bad-news-patients
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2017).
Hvordan skal leger og sykepleiere gi en alvorlig beskjed?
.
[Internet].
Forskning.no.
Show summary
http://forskning.no/helse-medisin-kommunikasjon/2017/02/hvordan-skal-leger-og-sykepleiere-gi-en-alvorlig-beskjed
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Lars Rune, Halvorsen
(2016).
Erfaringer med systematisk utvikling av akademiske skrivekurs.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2016).
Kommunikasjon av ubehagelig informasjon, og emosjoners betydning i møte med alvorlig syke og døende.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Eng, Anne-Lise
(2016).
E-læringskurs i akademisk skriving og utvikling av en pedagogisk modell for akademisk skriving.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Gausel, Nicolay
(2016).
Risking the social bond: Explaining avoidance and repair motivation associated with withholding or disclosing unpleasant information.
-
Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2016).
Den vanskelige samtalen og den gode dialogen - i møte med barn som er utsatt for vold og overgrep.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Halvorsen, Lars Rune
(2016).
Akademisk skriving som en gave
http://khrono.no/debatt/akademisk-skriving-som-en-gave.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2016).
Den vanskelige samtalen vs den gode dialogen.
Show summary
Dette foredraget vektlegger: - Hvorfor den vanskelige samtalen kan være vanskelig. Hva kan forstyrre og ligge til hinder? - Diskurser og diskursenes betydning for praksis - eksempler fra egne forskningsresultater - Hva kjennetegner den gode dialogen? - Narrativer og livsfortellinger, eksempler fra egne forskningsresultater - Samtaler og samtaler om samtalene/Samtalen i et metaperspektiv - Den personsentrert samtale - Emosjoners betydning og ulike kommunikasjonsstrategier - eksempler fra egne forskningsresultater
-
Johansen, Ann-Kristin & Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2016).
Den vanskelige samtalen vs den gode dialogen
.
Show summary
Dette foredraget vektlegger:
- Hvorfor den vanskelige samtalen kan være vanskelig. Hva kan forstyrre og ligge til hinder?
- Diskurser og diskursenes betydning for praksis - eksempler fra egne forskningsresultater
- Hva kjennetegner den gode dialogen?
- Narrativer og livsfortellinger, eksempler fra egne forskningsresultater
- Samtaler og samtaler om samtalene/Samtalen i et metaperspektiv
- Den personsentrert samtale
- Emosjoners betydning og ulike kommunikasjonsstrategier - eksempler fra egne forskningsresultater
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Intervju om å overbringe tunge budskap.
[Radio].
NRK VEstfold.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Forsker på hvordan man bør gi dødsbudskapet.
[Internet].
NRK Vestfold.
Show summary
http://www.nrk.no/vestfold/forsker-pa-hvordan-man-bor-gi-de-tunge-beskjedene-1.12669607
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Å fortelle noen at de skal dø.
[Internet].
NRK.no.
Show summary
http://www.nrk.no/ostfold/xl/forsker-pa-a-fortelle-deg-at-du-skal-do-1.12677482
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Å fortelle noen at de skal dø- Resultater fra PhD arbeid
.
[Radio].
NRK P1.
Show summary
https://radio.nrk.no/serie/radiolangs-nrk-p1/DMPR02023515/26-11-2015#t=1h14m25s
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Å kommunisere alvorlige budskap - resultater av PhD arbeid.
[Radio].
NRK Østfold.
Show summary
https://radio.nrk.no/serie/distriktsprogram-oestfold/DKOS02023515/25-11-2015#t=1h47m29s
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Ikke stol på testene, de er bare underholdning.
Fredrikstad Blad.
p. 8–9.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Johansen, Ann-Kristin
(2015).
Den vanskelige samtalen.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2015).
Ikke stol på testene.
Sarpsborg Arbeiderblad.
p. 8–9.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Gausel, Nicolay
(2015).
To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information can elicit either self-defensive or self-improvement motivations.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Gausel, Nicolay
(2015).
To Withhold or to Disclose? How Communicating Unpleasant Information Elicit either Self-Defensive or Self-Improve Motivations
.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Johansen, Ann-Kristin
(2015).
Den vanskelige samtalen og den gode dialogen, med fokus på barn og vold - og alvorlig syke og døende.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2014).
To withhold or to disclose? How communicating unpleasant information elicit either self-defensive or self-improve motivation.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2014).
Hva har motivert akkurat disse kvinnene, og hvordan kan det inspirere andre? Vi hører deres historier, og hvilke områder de er opptatt av å forske videre på som har betydning for samfunnet.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2014).
Risking the social bond How self-relevant appraisals and self-critical feelings elicit either self-defensive or self-improve motivations when communicating unpleasant information.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2013).
Effects on appraisals, feelings and responses when communicating unpleasant information.
-
Løkkeberg, Stine Torp
(2012).
How self-relevant appraisals and self-critical feelings elicit either self-defensive or self-improve motivations when communicating unpleasant information.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Femdal, Ingrid
(2010).
Care of dying.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Eng, Anne-Lise
(2009).
Fusk og plagiering i høyere utdanning - Studenters erfaringer.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Fugletveit, Ragnhild
(2009).
Fusk og plagiering i høyere utdanning.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2020).
Mobbebegrepets bakteppe
-En kvalitativ studie av begrepet mobbing i den videregående skole.
Universitetet i Agder.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2019).
Å så et frø for fremtiden. Jordmors opplevelse av primærforebygging blant gravide kvinner utsatt for seksuelle overgrep som barn.
Universitetet i Agder.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2019).
«Risky Conversations» -miljøterapeuter blir personlig involvertEn narrativ analyse av 6 miljøterapeuters erfaring med bevisst selvavsløring i møte med ungdom i omsorgsinstitusjoner. .
Universitetet i Agder.
-
Løkkeberg, Stine Eileen Torp
(2016).
Risking the social bond when communicating unpleasant information: How self-relevant appraisals and feelings explain distancing and repair motivation.
University of Kent Ph.D thesis.
-
Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild & Løkkeberg, Stine Torp
(2010).
Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering?
Høgskolen i Østfold.
ISSN 9788278253137.
-
Løkkeberg, Stine Torp & Ellefsen, Bodil
(2007).
Artikkel: Å dø hjemme-en utfordring. En studie av pårørende og sykepleieres erfaringer. Essay: Gyldighet i en kvalitativ studie om hjemmedød.
Universitetet i Oslo.