Marina Snipsøyr Sletten

Norwegian version of this page Department of Welfare, Management and Organisation
Image of Marina Snipsøyr Sletten
Norwegian version of this page Position
Associate Professor
Contact Study place
Fredrikstad
Office nr.
204

Academic interests

  • Child Welfare
  • Interprofessional collaboration
  • Professional role
  • Discretion
  • Standardisation
  • Qualitative method

Courses taught

Background

Master degree Interprofessional collaboration

Bachelor Child Welfare

 

Awards

Appointments

Positions held

Assistant professor Østfold University College, Bachelor Child Welfare

Advisor in Child Welfare Services, State level

Caseworker Child Welfare Service, municipality level

Partners

 

Publications

View all works in Cristin

  • Helgesen, Marit Kristine; Bjørkquist, Catharina & Sletten, Marina Snipsøyr (2023). Virtual reality in educating child welfare workers to conduct investigative conversations.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2023). Kritisk refleksjon i barnevernets beslutningsarbeid.
  • Sletten, Marina Snipsøyr; Bjørkquist, Catharina; Ellingsen, Ingunn Tollisen & López, Monica López (2023). Muddling through - knowledge perspectives in Child Welfare Services.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2023). Standardisering av beslutningsprosessen i barnevernet.
  • Bjørkquist, Catharina & Sletten, Marina Snipsøyr (2022). Spenninger i samarbeid på tvers. Organisatoriske og relasjonelle elementer som kan fremme samarbeid. .
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2022). Om standardiserte forløp- Blir det dokumentasjon for dokumentasjonens skyld? Er dokumentasjonen nyttig? For hvem?
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2021). FOrskerportrett: – Standardiserte verktøy løser ikke utfordringene i barnevernet. [Business/trade/industry journal]. Fellesorganisasjonen (FO).
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2021). Hvordan påvirker standardiserte verktøy arbeidet i barnevernet?
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2020). Standardiserte metoder gjenspeiler vestlig tankesett. [Journal]. Fontene forskning.
  • Gerdts-Andresen, Tina; Sletten, Marina Snipsøyr & Graarud, Helen (2020). Hvem skal se meg nå? Fredrikstad Blad.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2019). Bruk av standardiserte verktøy i barnevernet:Hvordan brukes verktøyene og hvordan påvirker dette rollen til barnevernsarbeideren.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2019). Bruk av standardiserte verktøy i barnevernet:Hvordan bruker vi verktøyene og hvordan påvirker dette rollen til barnevernsarbeideren.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2019). Bruk av standardiserte verktøy i barnevernet:Hvordan påvirker dette rollen til barnevernsarbeideren - Fordeler og ulemper når brukes i praksis.
  • Sletten, Marina Snipsøyr (2019). Standardiserte verktøy, men ikke nødvendigvis en standardisert praksis: Om bruk av standardiserte verktøy i barnevernet .
  • Sletten, Marina Snipsøyr & Bjørkquist, Catharina (2019). How professionals modify standardized tools - Adapting standardized tools into Child Welfare Practice.
  • Sletten, Marina (2018). Use of standardized Tools in CWS.
  • Sletten, Marina (2018). Norwegian CWS - Challenges of decision making.
  • Sletten, Marina (2018). Standardize framework in decision making in Norwegian Child Welfare Service: How assessment tools impact professional work. .
  • Sletten, Marina & Ellingsen, Ingunn Tollisen (2018). Standardization - increasing the professionalism among child welfare workers?
  • Ørmen, Nita & Sletten, Marina (2018). Nattergalen - ti år med vellykket integrering for barn. Fredriksstad Blad.
  • Holte, Kjersti E. Lien & Sletten, Marina (2017). Snakk sammen da vel! Fredrikstad Blad.
  • Ørmen, Nita & Sletten, Marina (2015). Barnevernet bedre enn sitt rykte. Fredrikstad Blad.

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:10 PM - Last modified June 14, 2021 4:47 PM