-
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2024).
Évaluation et examen oral de FLE au collège.
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2024).
DELF B1-B2.
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2024).
DELF A1-A2.
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
Lokalgitt eksamen.
-
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
Les jeunes et leurs finances personnelles en classe de FLE : budget et objectifs.
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
Hverdagsdemokrati .
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
Lyttestrategier i fremmedspråk.
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
Évaluation et examen .
-
Pradayrol, Solena Diane Candice
(2023).
DELF-DALF A1-C2.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
Bruk av digitale Escape-room /læringsstier i undervisningen.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
Vurdering i Fremmedspråk.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
Muntlig vurdering i fremmedspråk på ungdomsskole.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
Muntlig vurdering i fremmedspråk.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
La démocratie au quotidien en classe de FLE.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2022).
Créer ses propres ressources numériques FLE .
-
Pradayrol, Solena Diane; Avias, Andre Jøel & Fohr-Prigent, Estelle
(2021).
Fremmedspråk på nett – hvordan designe nettkurs for å styrke den muntlige produksjonen? (FLE en ligne – recherche et proposition de design de cours permettant la promotion de la compétence orale.).
ResearchGate.
doi:
10.13140/RG.2.2.12067.17444.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
muntlig produksjon og interaksjon.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Digitale verktøy.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Språkenes byggesteiner: ord og grammatikk.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Enseigner le vocabulaire et la grammaire :
une proposition méthodologique.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Digitale Escape Game.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Conseils méthodologiques pour travailler l’écrit.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2021).
Bruk av Escape Room i undervisning.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2020).
Outils numériques et enseignement des langues : témoignage de Norvège.
Courriel européen des langues.
mai(43),
s. 11–11.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2020).
Lese- og skrivestrategier i fremmedspråk.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2020).
Conseils méthodologiques du Fremmedspråksenteret pour varier son enseignement.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2020).
Les jeux d’évasion: une nouvelle tendance pédagogique .
-
Pradayrol, Solena Diane
(2020).
Découvrir de nouveaux outils numériques pour la classe.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
Språkfika - EOL: Learning environments where modern languages flourish.
-
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
La Francophonie en classe de FLE.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
Modèle pédagogique pour développer les compétences écrites en francais - sirkelmodell.
Vis sammendrag
Her presenteres undervisningsforløp som viser hvordan språklærere gjennom en eksplisitt og språkutviklende undervisning kan ta elevene et steg videre i skrivingen.
Ulike former for stillasbygging, som modellering, varierte læringsaktiviteter og læringssamtaler skal gi elevene støtte i prosessen med å utvikle seg som skrivere. Ved å lede elevene gjennom ulike faser skapes dessuten et skrivemiljø som legger til rette for dybdelæring.
-
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
ECMLs anbefaling av digitale verktøy - Teachmeet HiØ.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
Thinglink + Skriveheftet - Teachmeet HiØ.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
DEKOMP - Fremmedspråk i skolen etter fagfornyelsen: muntlig produksjon.
Vis sammendrag
Kommunikasjon er hovedkjernen i fremmedspråk. Elevene må
allerede i begynneropplæringen oppleve at de kan forstå og
gjøre seg forstått på fremmedspråket.
Kurset vil gi lærerne et utvidet repertoar av metodiske
tilnærmingsmåter som fokuserer på muntlige ferdigheter og
skal bidra til at elevene tar fremmedspråket i bruk fra første stund.
Kurset går over tre samlinger.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
DEKOMP - Fremmedspråk i skolen etter fagfornyelsen: lytting.
Vis sammendrag
Kommunikasjon er hovedkjernen i fremmedspråk. Elevene må
allerede i begynneropplæringen oppleve at de kan forstå og
gjøre seg forstått på fremmedspråket.
Kurset vil gi lærerne et utvidet repertoar av metodiske
tilnærmingsmåter som fokuserer på muntlige ferdigheter og
skal bidra til at elevene tar fremmedspråket i bruk fra første stund.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
Fagfornyelse: demokrati og medborgerskap, Språkdagskonferanse, Halden. Sept. 2019.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2019).
Etterutdanningskurs for fremmedspråklærere – Fagfornyelse, Nettverksamling, Steinkjer. nov. 2019.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2018).
Idées pour travailler la compréhension et la production écrites et orales .
-
Pradayrol, Solena Diane
(2018).
Wooclap - Teachmeet.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2018).
Genial.ly - Teachmeet.
-
Pradayrol, Solena Diane
(2018).
Fotspor - Teachmeet .
-
-
-
Pradayrol, Solena Diane
(2017).
Jouer avec le vocabulaire .