Solena Diane Candice Pradayrol

English version of this page Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
053

Faglige interesser

  • Fransk som fremmedspråk
  • Studentaktiv undervisning og læring
  • Digitale verktøy, Flipped Classroom og digitale Escape Room
  • Veiledning, mentorordning

Undervisning og utviklingsarbeid

  • Grunnskole 8-10
  • Desentralisert ordning for kompetanseutvikling i skolen (DEKOMP)

Verv

  • Fylkesstyremedlem, kontaktperson UH
  • Hovedtillitsvalgt for Utdanningsforbundet på HiØ
  • Utdanningsforbundets arbeidsplasstillitsvalgt på LUSP

Bakgrunn

  • Undervisningserfaring fra ungdomsskole innen fransk, engelsk, kroppsøving og M&H
  • LinkedIn profil

Forskergrupper

Emneord: Fransk

Publikasjoner

  • Øksenvåg, Øystein Nilsen & Pradayrol, Solena Diane (2021). Byggeplassen. Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen. ISBN 9788281950825. 28 s.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Fokus på språk - Fransk i verden. Magnolia Press. ISBN 978-82-8195-032-0. 32 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2024). Chronique Ailleurs. [Radio]. RFI.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2024). Évaluation et examen oral de FLE au collège.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2024). DELF B1-B2.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2024). DELF A1-A2.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). Lokalgitt eksamen.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). Les jeunes et leurs finances personnelles en classe de FLE : budget et objectifs.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). Hverdagsdemokrati .
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). Lyttestrategier i fremmedspråk.
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). Évaluation et examen .
  • Pradayrol, Solena Diane Candice (2023). DELF-DALF A1-C2.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). Bruk av digitale Escape-room /læringsstier i undervisningen.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). Vurdering i Fremmedspråk.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). Muntlig vurdering i fremmedspråk på ungdomsskole.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). Muntlig vurdering i fremmedspråk.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). La démocratie au quotidien en classe de FLE.
  • Pradayrol, Solena Diane (2022). Créer ses propres ressources numériques FLE .
  • Pradayrol, Solena Diane; Avias, Andre Jøel & Fohr-Prigent, Estelle (2021). Fremmedspråk på nett – hvordan designe nettkurs for å styrke den muntlige produksjonen? (FLE en ligne – recherche et proposition de design de cours permettant la promotion de la compétence orale.). ResearchGate. doi: 10.13140/RG.2.2.12067.17444.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). muntlig produksjon og interaksjon.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Digitale verktøy.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Språkenes byggesteiner: ord og grammatikk.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Enseigner le vocabulaire et la grammaire : une proposition méthodologique.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Digitale Escape Game.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Conseils méthodologiques pour travailler l’écrit.
  • Pradayrol, Solena Diane (2021). Bruk av Escape Room i undervisning.
  • Pradayrol, Solena Diane (2020). Outils numériques et enseignement des langues : témoignage de Norvège. Courriel européen des langues. mai(43), s. 11–11.
  • Pradayrol, Solena Diane (2020). Lese- og skrivestrategier i fremmedspråk.
  • Pradayrol, Solena Diane (2020). Conseils méthodologiques du Fremmedspråksenteret pour varier son enseignement.
  • Pradayrol, Solena Diane (2020). Les jeux d’évasion: une nouvelle tendance pédagogique .
  • Pradayrol, Solena Diane (2020). Découvrir de nouveaux outils numériques pour la classe.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Språkfika - EOL: Learning environments where modern languages flourish.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). La Francophonie en classe de FLE.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Modèle pédagogique pour développer les compétences écrites en francais - sirkelmodell.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Comment utiliser la poésie en classe ? - Teachmeet.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). ECMLs anbefaling av digitale verktøy - Teachmeet HiØ.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Thinglink + Skriveheftet - Teachmeet HiØ.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). DEKOMP - Fremmedspråk i skolen etter fagfornyelsen: muntlig produksjon.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). DEKOMP - Fremmedspråk i skolen etter fagfornyelsen: lytting.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Fagfornyelse: demokrati og medborgerskap, Språkdagskonferanse, Halden. Sept. 2019.
  • Pradayrol, Solena Diane (2019). Etterutdanningskurs for fremmedspråklærere – Fagfornyelse, Nettverksamling, Steinkjer. nov. 2019.
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). Idées pour travailler la compréhension et la production écrites et orales .
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). Wooclap - Teachmeet.
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). Genial.ly - Teachmeet.
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). Fotspor - Teachmeet .
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). 5 raisons d'apprendre le français.
  • Pradayrol, Solena Diane (2018). 5 grunner til å lære fransk.
  • Pradayrol, Solena Diane (2017). Jouer avec le vocabulaire .

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 5. des. 2018 12:41 - Sist endret 18. aug. 2023 21:38