An HES Project in Agriculture and Horticulture and Equestrian and Farrier Activities

Elevane skal førebu ein presentasjon om helse- og sikkerheit i eit område innan landbruk/hestefag for ei tenkt målgruppe - The Young Farmer's Club. 

Bilete: Wikimedia Commons

Kort beskrivelse

Elevane arbeider i par. Målet er at dei skal betre kunnskapane sine om Helse, miljø og sikkerheit (English: Health, Environment and Safety), men også bli meir merksame på eigen og andre sin tryggleik både i heimen, på garden og på skulen.

Opplegget øver lesing som grunnleggande ferdigheit, evna til å organisere og framstille informasjon - også skjematisk - og har elles fokus på munnlege ferdigheitar.

Opplegget kan knyttast til den generelle delen av læreplanen, der det står at opplæringa skal gi elevar og lærlingar innsyn i variasjonen og breidda i arbeidslivet, og formidle kunnskapar og dugleik så dei kan ta aktivt del i det. Opplegget kan ein og knytte til den digitale ferdigheten i engelsk:"..er å kunne bruke et variert utvalg digitale verktøy, medier og ressurser for å styrke språklæringen, kommunisere på engelsk og tilegne seg relevant kunnskap i engelskfaget.»

Kompetansemål

Engelsk

Muntlig kommunikasjon

  • forstå og bruke et bredt generelt ordforråd og et faglig ordforråd knyttet til eget utdanningsprogram
  • uttrykke seg på en nyansert og presis måte med god flyt og sammenheng, tilpasset formål og situasjon
  • tolke og bruke teknisk og matematisk informasjon i kommunikasjon

Skriftlig kommunikasjon

  • lese for å tilegne seg fagkunnskaper fra eget utdanningsprogram
  • produsere ulike typer tekster tilpasset digitale formkrav i forskjellige digitale medier

Kultur, samfunn og litteratur

  • fordype seg i et faglig emne innenfor eget utdanningsprogram og presentere dette

Vg2 Heste- og hovslagerfag

Hest og hestehold

  • vurdere risiko og ivareta sikkerheten for dyr og mennesker i omgang med hest
  • gjøre rede for hovedtrekkene i gjeldende regelverk for dyre- og hestehold

Vg2 Landbruk- og gartnernæring

Produksjon og tjenesteyring

  • innhente og bruke informasjon fra faglitteratur, medier og offentlig forvaltning om en aktuell aktivitet eller produksjon i landbruks- og gartnernæring
  • utføre yrkesrelaterte aktiviteter i naturen under varierende forhold, vurdere risiko og ivareta egen sikkerhet
  • vurdere risiko knyttet til naturbaserte arbeidsoppgaver og aktiviteter og arbeide i samsvar med gjeldende regelverk for helse, miljø og sikkerhet
  • utarbeide et helse-, miljø- og sikkerhetssystem knyttet til en naturbasert aktivitet eller produksjon

Læringsmål

Elevane skal kunne:

  • ta i bruk digitale verktøy og bruke ulike kjelder på ein sjølvstendig, kritisk og ansvarleg måte
  • dokumentere tryggleiksprinsippa knytt til yrkesfaga sine
  • yrkesretta vokabular knytt til emnet
  • munnleg presentere eit yrkesfagleg relevant emne og på den måten formidle informasjon til resten av klassen

Refleksjon og vurdering

  • Elevane reflekterer over:  HMS-reglar og korleis desse blir overhaldt.
  • Lærar vurderer: Engelsklærar og programfaglærarar (avhengig av kva for område gruppene vel) kan samarbeide om rettleiing undervegs. Alternativt kan ein gjere dette i programfagtimane. Engelsklærar og elevane blir samde om kriteria for presentasjonen, til dømes kunnskap/innhald, presentasjon/kommunikasjon og språk. Presentasjonen vurderast med karakter. - skriftleg eller munnleg.    
  • Prosjektarket innheld eit opplegg for aktiv lytting under presentasjonane.

Ressurser

Vedlegg:

Lenker:

Forberedelser

  • Læraren må gjøre seg kjent med HES-nettsida og sjekke data på HES-nettstad (sjå Ressursar)
  • Skriv ut artikkelen frå «Farmers’ Weekly» og prosjektark (sjå Ressursar)

Plan for opplegget

Første økt (90 minutt)

  1. Tuning in: Idédugnad med tankekart på tavla: Dei farlegaste jobbane generelt. Jobbar eller område som kan komme opp: the armed forces, fire brigade, bodyguard, jockey, mining, construction/building, police , bomb disposal, oilrig work, fishing, deep sea diving, air ambulance, quarring, farming, lumberjack, osb.

  2. Idédugnad med tankekart på tavla: Kva er den farlegaste jobben i Storbritannia? Kvifor er det slik?

    •  Årsakene kan vere: working with big machinery, working with large animals, working alone, working for yourself, 24/7 job, working in all kinds of weather, stress, being tired and stressed can make you less careful, you don’t have the same safety mindedness when working for yourself, taking shortcuts to save time, doing tasks without thinking, farm workers can be young and inexperienced or past normal retirement age
  3. Les gjennom (Farmers Weekly-artikkelen Farming Still UK’s Most Dangerous Job (sjå Ressursar). Sjå etter data i artikkelen og i dei tekstane som finns i nettressursane på HSE sine nettsider (sjå Ressursar), til dømes som i denne artikkelen, døde per 100 000 i landbruk, anlegg og industri:

    Health and Safety Executive Figures for 2010-2011:

    Agriculture:      9.9 deaths per 100,000

    Construction:    2.3 deaths per 100,000

    Manufacturing: 1.0 death per 100,000

    Framstill dei data du finn i ditt eige sektordiagram. Sjå illustrasjon!

    Eit alternativ kan vere å be elevane lage ein oversikt over det de meiner er dei farlegaste arbeidssituasjonane i landbruket med kun Farmers Weekly-artikkelen som utgangspunkt.

  4. Gjennomgang av oppgåva. Sjå Worksheet for pupils - describing the project (pdf)

    Elevane startar på oppgåva. Tekst til elevane:

    "Introduction: As we have discovered, working in agriculture can be dangerous. Working in pairs, or groups of three, you are going to prepare a short oral and PowerPoint (or similar) presentation for the Young Farmers' Club, focusing on issues in health, environment and safety within an area of agriculture that interests you, for example forestry, farm work/machinery or equestrian activities.

    Project: The subject of health and safety is a broad one, so you need to focus on one particular aspect. Within your chosen area you should concentrate on one of the following topics:

    • Possible safety hazards in this occupation and what is done to prevent accidents and injuries (Sikkerhetsrisiko)
    • Possible long-term health risks in this occupation and how they can be avoided (Langsiktige helserisiko)
    • Possible environmental problems in this occupation and what measures are taken to reduce them (Miljøproblemer)

Andre økt

  • Elevane skal fortsetje med førebuing av presentasjon.
  • Lærar rettleier og observerer gruppeaktiviteten og elevane.

Tredje økt

  • Elevane skal fortsetje med førebuing av presentasjon.
  • Lærar rettleier og observerer gruppeaktiviteten og elevane.

Fjerde økt

  • Elevane presenterer arbeidet.
  • Elevane fyller ut eit enkelt risikovurderingsskjema for ei av dei gruppene som har presentert (eksempel gitt i prosjektskildringa).

Heimearbeid inngår i prosjektet.

Kilder

  • Fuhre, Petter, Murray, Helen og Hunstadbråten, Siri. 2007. Tracks 2-Engelsk for yrkesfag VG2. Cappelen Damm
  • Sjå også Ressursar

Utarbeidelse av opplegg

Ginny Hammond, Mo og Jølster vgs. – Ideen til dette undervisningsopplegget er henta frå ei tverrfagleg prosjektoppgåve i Tracks 2 – Engelsk for yrkesfag VG2

Et FYR-opplegg utarbeidet i samarbeid med Fremmedspråksenteret

Publisert 13. des. 2018 13:04 - Sist endret 8. juni 2021 13:06