Kort beskrivelse
Opplegget kan knyttas til Læringsplakaten: «Elevane skal også få høve til å bruke dei skapande evnene sine gjennom ulike aktivitetar og uttrykksformer. Dette kan gi grunnlag for refleksjon, kjensler og spontanitet.», og dessutan der det står at elevane og lærekandidatane skal utvikle evnene sine til kritisk tenking. (Oppl.l. § 1-2 og den generelle delen av læreplanverket)
Kompetansemål
Engelsk
- Skriftlig kommunikasjon-vurdere og bruke egnede lese- og skrivestrategier tilpasset formål og situasjon
- skrive ulike typer tekster med struktur og sammenheng, tilpasset formål og situasjon
- produsere ulike typer tekster tilpasset digitale formkrav i forskjellige digitale medier
- vurdere forskjellige kilder og bruke innhold fra kildene på en selvstendig, kritisk og etterprøvbar metode
Vg1 Medier og kommunikasjon
Mediekommunikasjon
- utøve enkel analyse og kildekritikk innen ulike sjangrer og formater i radio, bilde, avis, film, fjernsyn og multimedier
- gjøre rede for medienes funksjon i samfunnet og deres rolle som maktfaktor
Vg2 Medier og kommunikasjon
Mediekommunikasjon
- analysere bruk av kilder innen ulike medier og i egne produkter, og selv utøve kildekritikk
- drøfte ulike muligheter for å nå fram i mediene
Læringsmål
Elevane skal
- kunne uttrykke seg skriftleg i ei av sjangrane artikkel, essay eller blogginnlegg
- bruke eit tankekart som strategi for å planlegge tekstskrivinga
- bli bevisst på blogg som sjanger
- vise at dei beherskar kjeldekritikk
Refleksjon og vurdering
Elevane får undervegsvurdering på utkast til det ferdige produktet 1-2 gongar, t.d. ein gong der elevane vurderer kvarandre sine utkast, og ein gong der læraren gir tilbakemelding. Elevane får sluttvurdering med karakter på det ferdige arbeidet.
I eit samarbeid mellom engelsk- og mediefaglæraren vil engelsklæraren vurdere det skrivetekniske, medan mediefaglæraren vurderer det mediefaglege.
Ressurser
- Oppgåveark til elevane (pdf)
- Skriverammer for artikkel
- Blog - Engelsk Wikitekst om kva ein blogg er
- Kjeldekritikk - Norsk tekst frå NDLA om kjeldekritikk
- Kjeldekritikk - Video frå NDLA om kjeldekritikk
- Blogg - Engelsk step by step-instruksjon om hvordan etablere en blogg
- Bruk av skriverammer og ordbank i engelsk (fra Utdanningsdirektoratets nettsider)
- Skrivetrappa av Margunn Mossige (NyGiv-hefte)
- Bilder er kjøpt fra Dreamstime.com
Forberedelser
Her kan engelsklæraren og mediefaglæraren samarbeide, der mediefaglæraren tek for seg gjennomgang av blogg som medium. Det er også mogleg for engelsklæraren å ta for seg blogging, men då på eit meir generelt grunnlag. I hovudsak vil det vere engelsklæraren sin jobb å ta for seg det skrivetekniske.
Læraren/ane
- Førebu oppgåver
- Førebu materiale til gjennomgang av temaet blogg (inkl. kjeldekritikk)
- Lage arbeids- og innleveringsmapper på læringsarenaen.
Elevane
- Ha med pc.
- Reflektere rundt blogg og blogging.
Plan/læringsaktiviteter
- Generell gjennomgang av dei ulike bloggtypane og bloggen si rolle i samfunnet i dag. Er det nokre av elevane som er faste blogglesarar eller bloggar sjølv?
- Repetisjon av skrivesjangrane artikkel, essay og blogginnlegg med fokus på og gjennomgang av oppgåvene elevane skal jobbe med:
- Write an article, an essay or a blog-post where blogging is the main topic. Below there are some ideas for topics you can write about.
- Blogs and youth culture
- Compare blogs
- Analyse a blog
- Blogs and freedom of speech
- Blogs and politics
- The positive and negative sides of blogging
- Who writes blogs?
Informasjonen til elevane om sjølve skriveoppgåva og noko bakgrunnsstoff finn du i oppgåvearket.
- Repetisjon av kjeldekritikk (eksempla i oppgåvearket kan nyttas som utgangspunkt).
- I skriveoppgåva skal elevane arbeide i dei tre fasane planlegge, skrive, revidere. Før skrivinga tek til jobbar elevane med tekststrukturering, og lagar eit strukturert tankekart om blogging. Elevane nyttar tankekartet i prosesskrivinga, t.d. der ei av «boblene» i tankekartet utgjer eit avsnitt i hovuddelen av teksten. Nokre elevar kan ha nytte av å byggje opp teksten i eit skjema, jfr. Skrivetrappa av Margunn Mossige.
- Last ned: Skrivetrappa (pdf) av Margunn Mossige (NyGiv-hefte)
Oppfølging
Arbeidet med blogging kan t.d. inngå i eit tema om sosiale media. På Vg2 kan også samfunnsfag vere involvert, med ytringsfridom, blogging og sosiale media og internasjonale konfliktar.
Kommentarer
Sjølv om opplegget er tenkt til media og kommunikasjon, kan også andre klassar nytte oppgåvene, i og med at tema blogging er interessant i det samfunnet vi lever i no. Eg har nytta nokre av oppgåvene til Vg2 Kokk- og servitørfag. Elevane her fann emnet interessant og relevant, men syntest det var eit stort tema. Dei hadde behov for konkretisering.
Utarbeidelse av opplegg
Kristin Befring, Øyrane vgs., Førde
Et FYR-opplegg utarbeidet i samarbeid med Fremmedspråksenteret.