Fremde Stimmen in der deutschen Sprache

Trinn: Nivå III. Tema: Litteratur og refleksjon over eiga språklæring. Tid: 5 timar

Kompetansemål

  • Formidle opplevingar knytte til estetikk og kulturformer og analysere innhald og form i litteratur, film, musikk, kunst og andre kulturformer
  • Diskutere fleirkulturelle forhold i målspråkområdet, reflektere over kulturforskjellar og vise forståing i møte med andre kulturar
  • Drøfte erfaringar med eiga språklæring
  • Skrive samanhengande og godt strukturerte tekstar i ulike sjangrar • Delta i spontane samtalar og diskusjonar 

Læringsmål

  • Eleven skal tileigne seg kunnskap om den russiske minoriteten i dagens Tyskland.
  • Eleven skal reflektere over eiga språklæring.
  • Eleven skal analysere ei forteljing og eit dikt.
  • Eleven skal uttrykke eigne tankar og kjensler munnleg og skriftleg.

Ressursar

Internettsider

Vedlegg

  • Vedlegg 1 Wladimir Kaminer: Deutschunterricht (Kurzgeschichte) i samlinga Russendisko. Wilhelm Goldmann Verlag, München, 2000
  • Vedlegg 2 Otto Horvath: Sprachunterricht (Gedicht) i samlinga Die neuen Mieter. Fremde Blicke auf ein vertrautes Land. Iwona Mickiewicz (Hg.), Aufbau Taschenbuchverlag GmbH, Berlin, 2004
  • Vedlegg 3 Oppgåver til Kaminers tekst Deutschunterricht
  • Vedlegg 4 Oppgåver til Horvaths dikt Sprachunterricht
  • Vedlegg 5 Vurdering

Førebuingar

Læraren kan velje å jobbe med sjangeromgrep og kjenneteikn før tekstlesinga startar, litt avhengig av kor mykje elevane kan om det frå før. Eit viktig poeng i denne samanhengen er å hjelpe elevane med å byggje opp eit relevant ordforråd før, under og etter arbeidet med tekstane.

Plan for opplegget

Dei to tekstane kan brukast saman eller kvar for seg. Oppgåvene kan gjerast skriftleg og/eller munnleg. Her kan ein altså sjå kor mykje tid ein har. Tanken er at elevane skal få trening i å skrive/snakke om litterære tekstar, og at dei skal relatere det dei les, til si eiga verd.

  1. Horvaths dikt inkl. oppgåver: ca. 1 time
  2. Kaminers tekst inkl. oppgåver: ca. 4 timar
  3. Ei skriftleg refleksjonsoppgåve i tillegg

Evaluering og vurdering

  • Uformelt blir elevane vurderte ut frå munnleg aktivitet i klasserommet, altså spontane samtalar, opplesing av eigne tekstar og diskusjonar.
  • Formell vurdering: Sjå eiga skriftleg oppgåve over temaet refleksjon over eiga språklæring. 

(Vedlegg 5

Oppfølging

  • Lesing av eit litterært verk: Kaminers bok Russendisko, eventuelt andre av bøkene hans, er eigna til å leggje opp som eit litterært verk. • Jobbe vidare med temaet russisk /austeuropeisk påverknad på Tyskland før og no.

Idé og utarbeidelse

Mona Gundersen, Molde vgs.

Publisert 11. feb. 2020 14:41 - Sist endret 8. feb. 2021 12:25