Yo - ¡Así soy yo! Uke: 1

Ord

  • Buenos días, yo, niño, niña, números

Samling

Start: Den voksne håndhilser på alle barna. Ha fokus på at barna skal se den voksne i øynene og trene seg på å bruke et fast og godt håndtrykk.

Voksen: - ¡Buenos días, Ole!
Barnet: - ¡Buenos días, Lisa!

El pájaro contador kommer for å telle barna på spansk. Han flyr rundt i rommet og lander ved hvert barn for å telle dem.
Vi snakker om hva gutt og jente heter på spansk.

Vi lærer sangen Pega el chicle. Barna deltar for å finne ut hvilke kroppsdeler tyggegummien klistrer seg fast på. Den voksne må finne det spanske begrepet. (Bruk begrepsplakaten som støtte om du er usikker på de spanske begrepene).

Aktivitet

Del barna i grupper.

Rull ut rablerull på gulvet. Barna legger seg ned på papiret og en voksen tegner et omriss rundt barnet. Ikke tegn hendene og føttene, da dette skal gjøres på et senere tidspunkt. Barna skriver navnet sitt på figuren, og skriver også om de er niño eller niña. Legg fram plakatene med gutt og jente, slik at barna kan skrive etter de spanske navnene. De som ikke klarer det selv, får hjelp av en voksen.

Etter at aktiviteten er ferdig, rulles alle plakatene sammen og plasseres i en kasse. Dette er plassbesparende og gjør det enkelt å ta den fram igjen til neste gang.

Du trenger

Publisert 8. feb. 2020 11:10 - Sist endret 2. nov. 2020 08:45