Pelo - ¡Así soy yo! Uke: 3

Ord

  • Pelo, pelo largo, pelo corto (disse ordene skal legges i begrepsposen)
  • pelirrojo, rubio, castaño, moreno

Samling

Start: Den voksne håndhilser på alle barna

Voksen: ¡Buenos días, Ole!
Barnet: ¡Buenos días, Lisa!

El pájaro contador teller alle som er tilstede. Barna bestemmer hvilken kroppsdel som skal telles i dag. I denne samlingen er det pelo som er temaet, og barna introduseres for de nye begrepene. Ta gjerne fram et barn med langt hår og et med kort hår for å visualisere begrepene pelo largo/pelo corto. Ta fram begrepsposen og repeter begrepene fra forrige uke.

Etterpå legges disse begrepene bort. Legg de nye kortene i den tomme begrepsposen. Sett på litt musikk og send den rundt. Det barnet som har posen når musikken stanser, trekker opp et kort og forteller de andre hva begrepet heter på spansk.

Etter denne aktiviteten legges alle begrepene på plass i posen, slik at den er klar til repetering neste uke. Den neste aktiviteten som står på plakaten i dag er ¿Quién falta? Ett av barna blir sendt ut av rommet. Den voksne plukker ut et barn som legger seg under et teppe. Bare litt av barnets hår skal stikke frem. Alle barna roper: ¿Quién falta? Barnet kommer inn igjen og må prøve å gjette hvem som er under teppet.

Avslutt med Pega el chicle.

Aktivitet

I dag skal barna få lov til å lage hår på skissen sin. Sett frem ulike materialer, slik at barna selv kan få velge hvordan de vil løse oppgaven. La de få se seg selv i speilet og snakk med dem om hvilken farge de har på håret, om de har langt eller kort hår. Vær flink til å bruke de spanske begrepene.

Du trenger

  • Hånddukke

  • Begrepspose

  • Musikk

  • Teppe

  • Skissene av barna

  • Speil

  • Fargeblyanter

  • Garn, maling osv.

Publisert 8. feb. 2020 11:10 - Sist endret 28. okt. 2020 10:29