Contando las estrellas
Legg tallerkenene utover gulvet uten å tenke på nummerrekkefølgen. Barna stiller seg på en rekke, og førstemann får utdelt en ertepose. Nå skal barnet kaste erteposen slik at den lander på én av tallerkenene. Hvis erteposen lander på tallerkenen med tallsymbolet 6, må barnet telle på spansk opp til 6. Som en variasjon kan man bestemme om man skal telle forlengs eller baklengs. Barna kan også fortelle på spansk hvilken farge erteposen har landet på
Formando grupos
Den voksne stiller seg midt i rommet, og alle barna løper rundt i en stor sirkel. På signal stanser barna opp for å se hvilken tallerken den voksne holder fram. Oppgaven nå er at barna skal danne grupper som består av samme antall som tallet på papptallerkenen. Begynn med de laveste tallene og øk heller til høyere tall etter hvert. Når barna mener at de har løst oppgaven, teller man høyt alle gruppene på spansk.
Vamos a contar
Del ut en papptallerken til hvert barn. Sett på musikk og la barna bevege seg fritt rundt i rommet. Når musikken stanser, skal barna stille seg på en rekke i riktig tallrekkefølge. Etterpå begynner barn nummer én i rekka med å holde opp sin tallerken med tallet 1 og si høyt ¡UNO! osv. Klarer vi å telle baklengs også?
A la caza del color
Del barna i grupper med 2-4 barn i hver gruppe. Legg tallerkenene med forsiden ned. Ett av barna får komme frem og snu en valgfri tallerken. Barnet sier høyt tallet og fargen på spansk. Nå skal barna ut på fargejakt. Er oppgaven for eksempel lila-5, må alle gruppene skynde seg å finne 5 ting som er lilla som de kan ta med seg tilbake. Alle barna er med på å telle opp det de har funnet. Etter hvert kan man for eksempel ta seg tid til å finne ut hva gjenstandene barna har funnet heter på spansk.