这是我! , Uke: 7. Tema: Quiz

Ord

Alle begrepene på plass i begrepposen.

Samling

Start: Den voksne håndhilser på alle barna

Voksen: "你好, Ole!"
Barnet: "你好, Lisa!"

"数字小鸟" kommer for å telle barna på kinesisk. Han flyr rundt i rommet og lander ved hvert barn for å telle dem. Barna blir enige om hvilken kroppsdel som skal telles.

Hvor mange begreper husker barna fra begrepsposen? I fellesskap tar man en siste oppdatering før barna skal prøve seg på en quiz som avslutning på temaet. Posen sendes rundt til musikk.

Aktivitet

黏的口香糖

Legg alle kortene med ordbildet ned. Barna trekker et kort etter tur. Den voksne leser ordet høyt. Barnet må da sette en tyggegummi på riktig sted på gutten eller jenta.

几个手指?

I denne oppgaven skal barna telle på fransk for å finne riktig antall fingre.

男孩/女孩

Her skal barna plassere hjertene på riktig sted.
 

Den voksne på gruppa noterer ned antall riktige svar på poengskjemaet. Det gis 1 poeng per riktig svar.

Etter quizen får barna se en filmsnutt fra en god, gammel Disney-klassiker; Silly Symphony- The Skeleton Dance (YouTube). Bruk projektor, slik at filmen dekker hele veggen.
(Start filmen etter 2 min og 30 sekund) Barna stiller seg foran skjermen, og etterligner bevegelsene til skjelettene

FORSLAG: Når man er ferdig med temaet, kan man invitere til et foreldrearrangement. Heng opp skissene til en utstilling. Barna kan opptre og synge de franske sangene de har lært. Legg ut quizen, slik at foreldrene kan konkurrere med barna sine.

Du trenger

Publisert 26. jan. 2020 12:48 - Sist endret 28. okt. 2020 13:46