这是我! , Uke: 5. Tema: 脚

Ord

  • 脚, 脚趾, 退 (alle begrepene legges i begrepsposen)

Samling

Start: Den voksne håndhilser på alle barna

Voksen: 你好, Ole!
Barnet: 你好, Lisa!

"数字小鸟" kommer for å telle barna på kinesisk. Han flyr rundt i rommet og lander ved hvert barn for å telle dem. Barna blir enige om hvilken kroppsdel som skal telles i dag.

I denne samlingen er det "脚" som er temaet, og barna blir introdusert for de nye begrepene. Ta fram begrepsposen og repeter ordene fra forrige uke. Legg disse til side. Legg kortene med ukas nye ord i den tomme begrepsposen. Sett på litt musikk og send den rundt. Det barnet som har posen når musikken stanser, trekker opp et kort og forteller de andre hva begrepet heter på kinesisk. Etter denne aktiviteten legges alle begrepene på plass i posen slik at den er klar til repetering neste uke.

Vi leker oss med sangleken "头和肩膀膝盖脚". Ta det i et rolig tempo først, og når begrepene begynner å sitte kan man prøve å øke takten når man synger.
Avslutte med "黏的口香糖".

Aktivitet

Alle barna tar av seg sokkene. Husker vi reglen som vi hadde om fingrene med "几个手指?" Vi leker oss med reglen, men denne gangen peker vi på tærne istedenfor fingrene.
Nå skal barna få male seg under føttene og trykke dem på skissen sin. Legg opp til en ventestasjon med en aktivitet for å unngå at barna blir urolige og leie av å vente på sin tur.

Du trenger

Publisert 26. jan. 2020 12:48 - Sist endret 28. okt. 2020 13:43