Kort beskrivning
Elevane set seg inn i katakana-alfabetet på sju til åtte skuletimar. Dei lærer å lese, skrive og bruke katakana-teikna i ulike samanhengar og får kunnskap om variasjonar innanfor ulike fontar o.a. Øvingar skjer ved hjelp av ei rekkje ulike aktivitetar, inkludert spel.
Kompetansemål
- Bruke alfabetet og teikna i språket
- Bruke digitale verktøy og andre hjelpemiddel
- Utnytte eigne erfaringar med språklæring i læring av det nye språket
Læringsmål
Elevane skal kunne lese og skrive katakana.
Ressursar
- apanese for Busy People Kana Workbook
- Katakana-kort
- Katakana-øvingsark
- Katakana-spel
- Katakana-øvingar på nettsida Marugoto Plus
Førbuingar
Læraren lagar katakana-øvingsark der elevane øver på å skrive teikna pent og med rett rekkjefølgje på strekane.
Plan for opplegget
- Læraren forklarer kort korleis ein bruker katakana.
- Innføring i katakana på sju til åtte skuletimar. I kvar time tek klassen for seg ti katakana + variantane deira med lydforandringar via teiknsetjing. Undervegs viser og forklarer læraren
- korleis teikna kan sjå ulike ut i ulike fontar
- korleis ein skriv teikna på PC
- kva rekkjefølgje ein skal skrive strekane i
- Elevane øver seg på å skrive katakana ved hjelp av katakana-ark.
- Elevane øver seg på å lese katakana ved hjelp av flash cards o.l., anten i fysisk form eller på nettet (til dømes på nettsida Marugoto Plus). Elevane speler «karuta» eller liknande kortspel med katakana-kort.
Refleksjon og vurdering
Kvar time startar med ein miniprøve i katakana-teikna som elevane lærte sist time. Det er viktig at læraren gjer dette for å kunne følgje progresjonen til alle elevane tett når dei lærer teikna.
Elevane held ein presentasjon om kva dei har lært om bruken av katakana.
Oppfølging
- Øvingar med å skrive katakana på PC
- Introduksjon til nye nettsider og appar som elevane kan bruke til å øve på katakana-teikn.
Idé og utarbeidelse
Miyuki Tsuruta-Pedersen, © Fremmedspråksenteret