Innføring i hiragana

Trinn: Nivå I. Tema: Elevane lærer seg å skrive og lese hiragana-alfabetet. Tid: Sju til åtte skuletimar.

Kort beskrivning

Elevane set seg inn i japanske teikn og historia deira. Dei lærer hiragana-alfabetet på sju til åtte skuletimar. Dei lærer å lese, skrive og bruke hiragana-teikna i ulike samanhengar og får kunnskap om variasjonar innanfor ulike fontar o.a. Øvingar skjer via ei rekkje ulike aktivitetar, inkludert spel.

Kompetansemål

  • Bruke alfabetet og teikna i språket
  • Bruke digitale verktøy og andre hjelpemiddel
  • Utnytte eigne erfaringar med språklæring i læring av det nye språket
  • Samanlikne nokre sider ved tradisjonar, skikkar og levemåtar i språkområdet og i Noreg

Læringsmål

  • forklare historia om japanske teikn og bokstavar
  • lese og skrive hiragana

Ressursar

  • "Japanese for Busy People: Kana Workbook"
  • Hiragana-kort
  • Hiragana-øvingsark
  • Hiragana-spel
  • Hiragana-øvingar på nettsida Marugoto Plus 

Førbuingar

Læraren lagar hiragana-øvingsark der elevane øver på å skrive teikna pent og med rett rekkjefølgje på strekane.

Plan for opplegget

  1. Læraren forklarer kort historia til japanske teikn og bokstavar.
  2. Innføring i hiragana på sju–åtte skuletimar (kvar time: ti teikn + lydforandringar med teiknsetjing, det vil seie med «tenten» og «maru»).
  3. Rettleiing til uttale av hiragana-teikna.
  4. Undervegs viser og forklarer læraren òg
    • korleis teikna kan sjå ulike ut i ulike fontar
    • korleis ein skriv teikna på PC
    • kva rekkjefølgje ein skal skrive strekane i
  5. Elevane øver seg på å skrive hiragana ved hjelp av hiragana-øvingsark. Der trenar dei seg på å skrive teikna pent og med rett rekkjefølgje på strekane.
  6. Elevane øver seg på å lese hiragana ved hjelp av flash cards o.l., anten i fysisk form eller på nettet (til dømes på nettsida Marugoto Plus).
  7. Elevane speler «karuta» eller liknande kortspel med hiragana-kort.

Refleksjon og vurdering

Kvar time startar med ein miniprøve i hiragana-teikna som elevane lærte sist time. Det er viktig at læraren gjer dette for å kunne følgje progresjonen til alle elevane tett når dei lærer teikna.

Oppfølging

  • Øvingar med å skrive hiragana på PC.
  • Læraren introduserer elevane for ulike verktøy og ressursar som dei kan bruke til vidare øving av hiragana på eiga hand – nettsider, appar til mobilar/nettbrett o.l.

Idé og utarbeidelse

Miyuki Tsuruta-Pedersen, © Fremmedspråksenteret

Publisert 24. jan. 2020 17:54 - Sist endret 25. jan. 2021 10:24