Læringsmål
- Si hva du heter
- Spørre noen hva de heter
- Ta farvel
- Vurdere eget arbeid med språket
- Bli bevisst det jeg kan/må arbeide mer med
Ressurser
- http://lexiquefle.free.fr/: "Les chiffres"
- http://www.bbc.co.uk/schools/primaryfrench/en_france_all_html.shtml
(Hello, how are you?) (= repetisjon) - BBC Primary French: Hello, what's your name?
- C'est chouette. Nettsted (Lærersider). Lærerrommet→Utdrag fra C'est chouette débutant→Ressursperm→."Utdrag fra ressurspermen" (Kan jeg...), s. 51 (eksempel på egenevalueringsskjema)
Førberedelser
For elev
- Øve på det som han/hun lærte sist time
For lærer
- Velg hvilke læringsressurser som skal brukes
- Forbered varierte og lystbetonte øvingsoppgaver
- Eventuelt; lag "Kan jeg... ark" til egenevaluering hos elevene
Plan for opplegget
- Undervisningen bør starte med repetisjon av kjent stoff
- Innøving av ny kunnskap, uttale av nye ord (med lærer/digitale ressurser, individuelt og i par)
- La elevene få lage en tegning til et av temaene/synge på fransk/bruke spill i språkinnlæringen
Evaluering og vurdering
- Benytt "Kan jeg..." ark for å bevisstgjøre elevene på egen språklæring
- Snakk med elevene om deres språklæring
Oppfølging
- Bruk tid til å øve med elevene i forhold til resultatene på egenevalueringsskjema
- Følg opp enkeltelever i deres språklæring