Å si hva du heter

Trinn: 6. trinn. Tema: Elevene lærer å si hva de heter. Tid: 2 timer eller mer.

Læringsmål

  • Si hva du heter
  • Spørre noen hva de heter
  • Ta farvel
  • Vurdere eget arbeid med språket
  • Bli bevisst det jeg kan/må arbeide mer med

Ressurser

Førberedelser

For elev

  • Øve på det som han/hun lærte sist time

For lærer

  • Velg hvilke læringsressurser som skal brukes
  • Forbered varierte og lystbetonte øvingsoppgaver
  • Eventuelt; lag "Kan jeg... ark" til egenevaluering hos elevene 

Plan for opplegget

  • Undervisningen bør starte med repetisjon av kjent stoff
  • Innøving av ny kunnskap, uttale av nye ord (med lærer/digitale ressurser, individuelt og i par)
  • La elevene få lage en tegning til et av temaene/synge på fransk/bruke spill i språkinnlæringen

Evaluering og vurdering

  • Benytt "Kan jeg..." ark for å bevisstgjøre elevene på egen språklæring
  • Snakk med elevene om deres språklæring

Oppfølging

  • Bruk tid til å øve med elevene i forhold til resultatene på egenevalueringsskjema
  • Følg opp enkeltelever i deres språklæring 
Publisert 15. jan. 2020 16:12 - Sist endret 15. jan. 2020 16:12