I LK20 slås det fast at man skal legge til rette for aktiv deltagelse og elevmedvirkning som stimulerer til lærelyst i engelsk. I denne modulen presenteres teoretiske rammer for tidlig språklæring som utgangspunkt for valg og bruk av strategier, metoder og læringsressurser i de første årene av opplæringen.
Modulen har fokus på en multisensorisk tilnærming der elevene tar i bruk ulike sanser i innlæringen av språket. Strukturer for samarbeid og kommunikativ språklæring står sentralt i valg av metoder som skal støtte den eksperimentelle, aktive, lekende og utforskende elev på 1.-4. trinn. Videre gis det eksempler på sanger, rim, regler, barnebøker, spill og aktiviteter relatert til elevenes interesseområder og skolerutiner.
Se også Fremmedspråksenterets ressurser:
For mer informasjon ta gjerne kontakt med:
- leder for engelskseksjonen: koordinator-engelsk-fss@hiof.no
- leder for fremmedspråkseksjonen: koordinator-frspr-fss@hiof.no
eller last ned vår brosjyre med informasjon (pdf)