English version of this page

Aktuelle saker - Side 4

Published Feb. 22, 2021 11:50 AM

As part of his PhD-project Anders Dechsling and colleagues recently published an article where they have reviewed available evidence on the use of Virtual Reality in interventions for autistic children. Together with researchers from the research group DeveLeP at Østfold University College and international collaborators, Dechsling found that there were a lot of studies investigating VR-interventions for autistic children. However, none of them utilize interventions with the most support in the research literature.

Publisert 14. des. 2020 11:51

Det er faktisk noe personer som skal jobb med å forsvare og sikre organisasjoner mot nettangrep må prøve å forstå. Det trengs med andre ord mer enn kompetanse på programmering for å avsløre såkalte hackere. Høgskolen i Østfold med fler har nå fått gjennomslag for et stort EØS prosjekt som skal sikre denne kompetansen hos nettsikkerhetspersonell. 

Publisert 24. nov. 2020 14:19

En ny doktorgradsavhandling viser at det er viktig å identifisere elever som er i risiko for å utvikle matematikkvansker tidlig på første trinn, og dermed sette inn riktig støtte. Det er også viktig at elever som strever i matematikkfaget får hjelp som varer over tid.

Publisert 21. jan. 2020 10:06

– Det viser at interessen og rekrutteringsgrunnlaget til en fremtidig doktorgradsutdanning ved Høgskolen i Østfold er stor, sier rektor Lars-Petter Jelsness-Jørgensen. Forrige uke fikk han se nærmere på ett av prosjektene som er sentral i satsingen «det digitale samfunn» ved høgskolen; bruk av VR for barn med autisme. 

Publisert 20. des. 2019 14:00

I 2021 tar Høgskolen i Østfold i bruk nye lokaler som nå er under oppføring ved siden av Smia i Fredrikstad. Den store nye bygningen vil i 3. etasje gi plass både til Idrettsmedisinsk testlaboratorium og et topp moderne Senter for simulering og innovasjon.

Publisert 21. okt. 2019 09:50

– Engasjement er en viktig forutsetning for læring, og videoer er et av de mest sentrale verktøyene for å styrke studentenes engasjement i nettbasert læring, skriver Irina Engeness og Magnus Nohr fra Høgskolen i Østfold i en forskningsartikkel publisert i CEUR Workshop Proceedings.

Publisert 31. aug. 2019 09:09

Aldri ført har vi hatt tilgang til så mye informasjon som vi har nå. Man kunne kanskje tenke seg at dette førte til at vi alle fikk mer, og bedre, informasjon, men det er ikke nødvendigvis tilfellet.

Publisert 17. juni 2019 13:14

NY FORSKNING. Forestill deg at jeg kan få deg til å gjøre det jeg ønsker at du skal gjøre, uten at du vet at jeg er involvert. Jeg tilpasser bare informasjonen du får, og også hvordan og når du får den. Jeg endrer litt på fremstillingen av valgalternativene du har, og bruker min kunnskap om dine tilbøyeligheter og svakheter til å lede deg akkurat dit jeg vil.