Ekstern kartlegging med anbefaling (gjennomført)
Innen 15. desember 2022:
• Ekstern leverandør gjennomfører evaluering
• HiØ mottar rapport med anbefalinger
Internt arbeidsutvalg fremmer forslag og anbefaling
Arbeidsgruppen trenger noe mer tid til sitt arbeid. Tentativ nytt tidspunkt for utsendelse blir tirsdag 28. mars for nytt forslag og høringsutkast.
• Ultimo januar: Styret nedsetter intern arbeidsgruppe og vedtar mandat for videre prosess
• Februar - mars: Intern arbeidsgruppe legger til rette for en bred medvirkningsprosess
• Tirsdag 28. mars: Basert på medvirkningsprosessen utarbeider arbeidsgruppen forslag til 2-3 organisasjonsmodeller med tilhørende konsekvensutredninger, og gir sin anbefaling om ny adm. organisering
Høring, forhandling og vedtak
Innen 4. mai 2023 (det kan komme justeringer basert på at arbeidsutvalget trengte lengre tid til sitt forslag):
• 28. mars: Anbefalingen sendes på høring til administrative og faglige enheter
• 21. april: Arbeidsgruppen bearbeider innspillene, og utformer endelig anbefaling
• 27. april: Forslaget til nytt organisasjonskart fra arbeidsgruppen forhandles
• 4. mai (eller i ekstraordinært møte medio mai): Høgskolestyret vedtar ny administrativ organisering
Implementering (ansvaret ligger i linjen)
Våren og tidlig høst 2023:
• Omstillingsprosess for berørte ansatte, drøfting av endelig innplassering av ansatte og eventuell utlysning av stillinger (ferdigstilles før sommeren)
• Prosess for å forbedre samarbeidet og kommunikasjonen på tvers i administrasjonen igangsettes
• Prosjekt for å tydeliggjøre prosesser, roller og ansvar i administrasjonen igangsettes
• 1. september 2023: Ny administrativ organisering implementeres
Fremdriftsplanen er basert på den informasjon vi har pr. idag og vil justeres ved behov.