Arbeidspakker

I fase 3 har vi hatt behov for å få en oversikt over hva vi må gjøre før ny organisasjon trer i kraft 1. august. Det har vært viktig å finne ansvarlige for arbeidspakkene, kartlegge eventuelle avhengigheter og planlegge tid til arbeidet. Flere av oppgavene blir først ferdig etter 1. august av ulike årsaker.

Kontaktpersoner:

Arbeidspakker i fase 3 (02/07/21)
Nr Navn Kort beskrivelse Status Ansvarlig
1 Organisering av instituttene mm Alle nivå, roller og navn.
Navn på enheter, forkortelser og engelske navn
Ferdig: Organisering av instituttene og
navn (norsk, engelsk, nynorsk og forkortelser) er klare. 
Prosessledere fase 3
Trude Barstad Thoresen
Therese Brenna
2 Rekruttering Ansettelse av ledere Ferdig: En stilling ble ikke besatt. Denne vurderes på nytt senere. HR
Elisabeth Kihl-Stenrød
3 Innplassering og omstilling Innplassering av ansatte. Ferdig: Alle fagansatte er innplassert. HR
Tone Kjersem
Inger Lise Røsnæs
4 Lederutvikling Definere behov for lederutvikling og ledergruppeutvikling. Planlegging og anskaffelse.
Organisere intern opplæring av nye ledere.
Ferdig: Skisse til lederutvikling er klar for å legges ut på anbud. Opplæringsplan er klar. HR
Elisabeth Kihl-Stenrød
5 Fysisk plassering Campus tilhørighet.
Kontorplasser. 
Ferdig: Kontorplasseringen er besluttet og gjennomført. Avdeling for campustjenester
Jan Lorang Brynhildsen
6 Delegeringsreglement Tydeliggjøring av ansvar Pågår: En arbeidsgruppe jobber med dette. Avdeling for økonomi og virksomhetsstyring
Henrik Biørnstad
7 Styrer, råd og utvalg Ny struktur og deltagere. Pågår: Noen vil være på plass til 1. august, mens andre vil kunne påbegynnes når fakultetene er på plass.  Avdeling for organisasjons- og tjenesteutvikling
Elin Corneliussen
8 Økonomi og budsjett Ny struktur Ferdig: Fordeling av budsjettet for de 5 siste månedene ble godkjent i høgskolestyret 22/6. Avdeling for økonomi og virksomhetsstyring
Henrik Biørnstad
9 Nettsider Ny struktur og innhold Ferdig: Nye sider er publisert.  Seksjon for marked og kommunikasjon
Pål Flodin
10 Organisering av ledergrupper Samhandling og møtestruktur. Ferdig: Informasjon om ledergruppene på denne nettsiden Rektor
11 IT tekniske endringer Tilpasse tekniske systemer og teste at alt fungerer. Ferdig: Tilpassing er gjennomført og testingen har godt bra.  Prosessledere fase 3
Trude Barstad Thoresen
Therese Brenna
12 Campus tilpasninger Kart og skilt.
Tilgang til bygg og parkering 
Pågår: Innføring av nye skilt vil pågå høsten 2021. Tilgang og parkering er håndtert. Avdeling for campustjenester
Jan Lorang Brynhildsen
13 Studieprogramledelse Organisering av studieprogramledelse.
Studieprogramansvarlig.
Opplæring.
Ferdig: Instituttledere og undervisningsledere vil være studieprogramansvarlige. Opplæring er planlagt. Avdeling for studieadministrasjon
Frid Sandmoe
14 Kvalitetssystemet for høyere utdanning Oppdatere eksisterende etter omorganisering Ferdig: Ny versjon av kvalitetssystemet er godkjent. Seksjon for studieutredning og kvalitetsutvikling
Hedvig Bergem
15 Kvalitetssystemet for forskning Samordne påbegynt kvalitetssystem for forskning med ny faglig organisering. Ferdig: Dette arbeidet vil skje i ny organisasjon og ikke i fase 3. Det vil da hete "Kvalitetssikring av forskningen". Avdeling for forskningsstøtte og bibliotek
Trine Eker Christoffersen
16 Samlende aktiviteter for ansatte i ny struktur Definere behov, planlegge og gjennomføre små og store samlinger med ulike grupper i ny faglig organisasjon Pågår: Den nye ledelsen vil planlegge samlende aktiviteter for ansatte i ny struktur.  Rektor
17 Intern informasjon om fase 3 Kommunikasjonsplan
Møter, mail, nettsider og nyhetsbrev
Ferdig: Nyhetsbrev er sendt ut jevnlig og nettsidene "Ny faglig organisering" oppdatert kontinuerlig.  Prosessledere fase 3
Trude Barstad Thoresen
Therese Brenna
18 Lederstøtte i ny organisasjon Organisere lederstøtte i ny organisasjon Ferdig: Beskrivelse av arbeidsoppgaver og roller for lederstøttene er diskutert med dekanene. Avdeling for campustjenester
Jan Lorang Brynhildsen
19 Studentenes organisasjoner Tilpasse organisering av studentene til ny faglig organisasjon. Valg. Ferdig: Det blir ett studentråd pr fakultet.  Studentleder
Marte Emilie Skjennem
20 Overlevering fra gammel til ny organisasjon Planlegge overlevering av informasjon mellom dagens ledere og alle nye ledere slik at viktig informasjon ikke går tapt. Ferdig: Plan for overleveringen er ivaretatt. Prorektor for utdanning
Annette Veberg Dahl
21 Administrativ støtte til fakultetene Hvordan organisere adm. støtte Ferdig: En oversikt over administrativ støtte til det fakultetene er klar og blir publisert uke 26. Prosessledere fase 3
Trude Barstad Thoresen
Therese Brenna
Publisert 4. feb. 2021 14:26 - Sist endret 13. des. 2023 22:06