Rutine for formidling av disputaser

Synliggjøringen av disputaser skjer i to omganger. Som et arrangement som skal varsle alle om når disputas skal skje, og egen nettsak i etterkant som beskriver avhandlingen og ph.d kandidaten.

Klargjøring av arrangement som beskriver disputas

Så snart en avhandling er godkjent for disputas, varsler Ph.d.-kandidat/fakultetets ledelse sin lokale nettansvarlig som legger dato og all tilgjengelig informasjon, sammendrag eller lignende i arrangementskalenderen under forskning på fakultetsnivå. Legg inn alt som er viktig om disputasen, så alle får vite når dette skjer.

Lederstøtte/nettansvarlig på fakultetet har ansvar for at arrangementet om disputasen blir publisert i god tid før disputas.

Nettansvarlig på avdelingen tipser Seksjon for marked- og kommunikasjon (Nina eller Ann-Kristin) som kan legge arrangementet på forsiden av hiof.no. 

Synliggjøring av forskeren/forskningen i etterkant av disputas

Når disputasen er overstått sender Ph.d.-kandidaten sammendraget til Markeds- og kommunikasjonsseksjonen som bistår med å utforme en pressemelding sammen med kandidaten, som kan legges på hiof.no, sendes til media og deles i sosiale medier. 

Seksjon for marked og kommunikasjon har kontakt med den som disputerer om hele denne prosessen, og har ansvar for at dette blir utført.

Minner om at det trengs et foto som passer inn i kriteriene for bilder i nyhetssaker

Andre aktuelle lenker:

Publisert 21. okt. 2020 14:56 - Sist endret 15. mai 2024 15:22