Studiemesser

Rutiner for studiemesser og skolebesøk.

Etter at det er besluttet hvilke messer/skolebesøk som skal gjennomføres i aktuell periode, starter markedsrådgiver opp arbeidet med dette. Markeds- og kommunikasjonsenheten bestiller messestand og utstyr til stand. Dette avklares i markedsføringsutvalget. Markedsrådgiver booker transport av messeutstyr til alle messer, og pakker messetralle sammen med en studiekonsulent fra SSAH.

Messer

Bemannes av studentambassadører, studieveiledere fra begge studiesteder og medarbeidere for opptak.

  • Markedsrådgiver i Markeds- og kommunikasjonsenheten setter opp forslag til vaktliste basert på de studentambassadører man har til rådighet. Det skal til enhver tid være studiekonsulenter/ansatte samtidig med studentambassadører, slik at disse ikke skal stå alene.
  • Markedsrådgiver fordeler vakter på hvert studiested, og sender til teamleder studier ved begge studiesteder. Teamleder bemanner opp etter ønsket plan, og sender tilbake til markedsrådgiver. Om de ikke greier å bemanne opp, finner teamlederne sammen en løsning på fordeling av vakter.
  • Temaleder tar dialog med den enkelte studiekonsulent angående tider for oppmøte (vaktliste), oppmøtested osv. 
  • Nye studiekonsulenter, eller de som føler seg usikre på jobben, får opplæring samtidig som studentambassadørene. (Det skal lages en opplæringsplan)
  • Teamleder sjekker opp at alle de som skal på messer har profiltøy. Hvis de ikke har det, skal dette bestilles i god tid før messe. Hør eventuelt med markedsrådgiver om det ligger noen t-skjorter/fleecejakker på lager.
  • Særbrosjyrer for de ulike avdelinger, må tas med av de studiekonsulentene som skal ut på messe, evt må de sendes med internpost til markedsrådgiver i god tid innen messene, slik at de kan sendes med messeriggene.


  •  

 

Publisert 29. okt. 2018 13:00 - Sist endret 29. okt. 2018 13:00