Etter at det er besluttet hvilke skolebesøk som skal gjennomføres i aktuell periode, starter markedsrådgiver opp arbeidet med dette. Markeds- og kommunikasjonsenheten booker skolebesøk Dette avklares i markedsføringsutvalget.
Skolebesøk
Bemannes av studentambassadører og studieveiledere fra begge studiesteder
- Markedsrådgiver i Markeds- og kommunikasjonsenheten setter opp forslag til vaktliste basert på de studentambassadører man har til rådighet. Det skal til enhver tid være studiekonsulenter/ansatte samtidig med studentambassadører, slik at disse ikke skal stå alene.
- Markedsrådgiver fordeler vakter på hvert studiested, og sender til teamleder studier ved begge studiesteder. Teamleder bemanner opp etter ønsket plan, og sender tilbake til markedsrådgiver. Om de ikke greier å bemanne opp, finner teamlederne sammen en løsning på fordeling av vakter.
- Temaleder tar dialog med den enkelte studiekonsulent angående tider for oppmøte (vaktliste), oppmøtested osv.
- Nye studiekonsulenter, eller de som føler seg usikre på jobben, får opplæring samtidig som studentambassadørene. (Det skal lages en opplæringsplan)
- Det vil utarbeides en felles presentasjon av hele høgskolen, med alle studietilbud/livet rundt studier osv. Hver enkelt må skreddersy denne til formålet for presentasjonen. Skal man bare presentere f.eks. lærerutdanning, må hver enkelt skreddersy fellespresientasjonen til å kun gjelde lærerutdanning.
- Teamleder sjekker opp at alle de som skal på skolebesøk har profiltøy. Hvis de ikke har det, skal dette bestilles i god tid før messe. Hør eventuelt med markedsrådgiver om det ligger noen t-skjorter/fleecejakker på lager.
- Særbrosjyrer for de ulike avdelinger, må tas med av de studiekonsulentene som skal ut på skolebesøk.