Veiledning til statusrapport

Det er prosjektleder som skriver statusrapporten.
Statusrapporten skal gi en kort oppsummering av fremdriften i prosjektet.
Dokumentet overleveres prosjekteier i henhold til intervall spesifisert i.

Last ned mal

Beskrivelse

Statusrapporten er en av prosjekteiers muligheter til å følge opp prosjektets fremdrift i gjennomføringsfasen. Det skal være en tydelig sammenheng mellom en statusrapport og den neste.

Statusrapportene skal også være et viktig hjelpemiddel for prosjektleder til å følge utviklingen av prosjektet og dermed gjøre tiltak som påvirker fremdriften.

Målet med malen:

  • Skal gi god veiledning
  • Være lett å tilpasse ulike prosjekter
  • Et verktøy for prosjekteier (prosjektstyret) i styring av prosjektet
  • Sørge for tilstrekkelig informasjon til prosjektleder
  • Tydelige avgrensninger til omfanget
  • Utgangspunkt for et felles ambisjonsnivå
  • Skape tydelige forpliktelser mellom prosjekteier og prosjektleder
  • Danner grunnlaget for en felles forståelse av suksess

Minimum: 

Ide/forslag vurderes opp mot strategi og målsettinger for HiØ. 

Prosjekteier utnevnes av virksomhetsledelsen. 

Prosjektleder utnevnes av prosjekteier og deltar der det er hensiktsmessig. 

Gjør en vurdering av prosjektets interessenter. 

Gjør en vurderinga av prosjektets risker. 

Lessons learned:

Hele prosjektmodellen skal kontinuerlig vurderes og forbedres ut fra erfaringer fra våre prosjekter.

Publisert 12. okt. 2022 14:15 - Sist endret 12. okt. 2022 14:15