3. Løpende økonomistyring i prosjektperioden

Ansvar: Prosjektleder, prosjektcontroller, prosjekteier

  • Prosjektcontroller utarbeider økonomistatusrapporter etter avtale med prosjektleder. Rapporter sendes evt. også til prosjekteier.
  • Faglig og økonomisk statusrapportering til finansiør utarbeides etter avtalt rapporteringsfrekvens. Prosjektcontroller bistår prosjektleder med grunnlag for den økonomiske statusrapporteringen. Prosjekteier godkjenner statusrapportering til finansiør. (I tilfeller hvor rapporten registreres i finansiørs portal vil prosjektleder ofte formelt sende inn rapportene, men det kan være krav om at "institusjonell godkjenner" godkjenner rapporten.)
  • Framdriftsrapporter, både faglige og økonomiske, til finansiør i løpet av prosjektperioden, skal arkiveres på saken i Public 360.
  • Prosjektleder har ansvar for å informere prosjektcontroller om alle vesentlige forhold som har innvirkning på kostnadsbildet, inntekter og prosjektets varighet, og løpende følge opp at alle kostnader og inntekter føres på prosjektet.
  • Økonomi- og driftsenheten må få beskjed ved forlengelse av prosjektets varighet og dersom nye tildelinger gis til prosjektet. Ved nye tildelinger kan det hende det må opprettes et nytt prosjekt.

Se også

Publisert 19. juni 2018 09:35 - Sist endret 3. okt. 2022 12:35