1. Prosjektoppretting

Ansvar: Prosjektleder, prosjektcontroller, Økonomi- og driftsenheten

Frist: Før igangsetting av prosjektet

  • Prosjektleder har ansvar for at søknad, prosjektbeskrivelse, prosjektbudsjett, samt tildelingsbrev/vedtak og eventuelt signert kontrakt dersom dette finnes er arkivert i Public360.

  • Prosjektleder gir deretter klarsignal til prosjektcontroller om prosjektoppretting.

  • Prosjektcontroller må i samarbeid med prosjektleder gjennomgå kontrakten, alternativt prosjektplan og søknad dersom man ikke har kontrakt, for å kvalitetssikre de vurderinger som er gjort i søknads-/anbudsfasen vedr. klassifisering (bidrag, oppdrag osv.) og vurdering av mva-plikt.

  • Prosjektcontroller fyller ut prosjektopprettingsskjema.

  • Prosjektcontroller sørger for at prosjekteier undertegner prosjektopprettingsskjema og sender dette til Økonomi- og driftsenheten som sørger for oppretting av prosjektnummer. Utfylt og signert sjekkliste fra prosjektleder vedlegges.

  • Økonomi- og driftsenheten sender e-post med prosjektnummer til prosjektcontroller.

  • Prosjektcontroller sørger for at internt prosjektnummer i økonomisystemet legges inn foran prosjektnavn og evt. saksnr. fra finansiør etter prosjektnavn i den arkiverte saken i Public360.

  • Dersom det ikke foreligger nødvendig dokumentasjon (tildelingsbrev, vedtak, signert kontrakt o.l. ) kan det i spesielle tilfeller tillates prosjektoppretting etter avtale med Økonomi- og driftsenheten. Nødvendig dokumentasjon må i disse tilfellene fremskaffes så snart som mulig.

Se også

Publisert 19. juni 2018 09:36 - Sist endret 7. des. 2022 09:52