S3E3 - Bruk av retorikk, komedie og historiefortelling i det digitale klasserommet - en lærersentrisk tilnærming (m/ Marcos Fabian Mosenson)

Forelesere i dag må konkurrere med andre kunnskapsformer, ikke bare etter eller før forelesningen, men også under. Både under nett- og klasseromsundervisning har studentene en tendens til å ha laptoper og mobiltelefoner tilgjengelig, og selve undervisningen foregår i økende grad parallelt med denne "støyen". Selv om ny teknologi har en plass i dagens undervisning -Mentimeter, Zoom, Canvas, lyd- og videotilbakemelding, podcast, etc.-, bør klassiske verktøy ikke glemmes. Kan vi tenke undervisning som en diskursiv sjanger? Og hvis så, hvilke forventninger har vi til denne sjangeren? Hva er grensene? Hvordan kan vi utforske dem ved hjelp av retorikk, humor og fortellerteknikker for å påvirke måten vi kommuniserer innholdet i et pensum på?

Håkon tar samtalen med Marcos Fabian Mosenson (Institutt for språk, litteratur og kultur).