Fraværsmelding (automatisk svar)

Dersom du for eksempel tar ut ferie før du slutter kan det være lurt å aktivere fraværsmelding på e-posten din, denne siden er en enkel veiledning for dette.

  1. Gå til https://outlook.office.com/ og logg inn
    Se veiledning for pålogging
  2. Klikk på tannhjulet øverst til høyre
  3. I vinduet som dukker opp, gå til "E-post", så "Automatiske svar"
  4. Slå på bryteren "Aktiver automatiske svar"
    1. Om du ønsker at det kun skal sendes svar automatisk på innkommende e-poster innenfor et gitt tidsrom, velg dette under "Bare send svar i denne tidsperioden".
  5. Skriv meldingen du ønsker at skal sendes i automatisk svar på innkommende e-poster i tekstboksen under "Aktiver automatiske svar".
    1. Om du ønsker at eksterne avsendere også skal motta et automatisk svar, huk av for boksen "Send svar utenfor organisasjonen"

 

 

Publisert 19. sep. 2023 13:23 - Sist endret 19. sep. 2023 13:23