Inntoget av sosiale medier i det private og offentlige rom har skapt mange nye markedsføringsmuligheter for bibliotekene. Disse mediene gir oss direkte tilgang til bibliotekets brukere. Den store mengden med informasjon vi blir møtt med hver dag gjør det likevel vanskelig for bibliotekene å skille seg ut i mengden. For at bibliotekets markedsføring skal nå frem på best mulig måte er det derfor nødvendig å ha en tydelig tanke og strategi bak markedsføringen.
2019 - Side 3
Hjernen styrer vår hverdag. Det handler om følelser og relasjoner, logikk og læring, hvordan vi fungerer og reagerer, tanker og drømmer. I 2020 settes hjernen på dagsorden under Forskningsdagene.
Forskningsrådet har nå offentliggjort utlysningene som har frist 6. mai.
Det har blitt gjort forsøk på å opprette et stipendiatforum ved HIØ tidligere, men dette ble aldri operasjonalisert slik intensjonen var. Behovet for et slikt forum øker i takt med antall stipendiater ved høgskolen, og nå vi prøver igjen
Vi ønsker å starte bloggåret 2020 med å informere om bibliotekets ordning for kontaktbibliotekarer for forskningsgrupper. Bibliotekarene kan bistå med blant annet litteratursøk, publiseringsveiledning og bistand til ulike former for forskningsformidling.
Om bloggen
Praktisk for forskere.
Informasjon fra Forskningsenheten.