Forskningskommunikasjon i sosiale medier – hvorfor og hvordan?

Sosiale medier kan styrke din anerkjennelse og betydning som forsker og fagperson. Hvordan kommuniserer du godt og effektiv om forskning og fag i sosiale medier?

  • Positive effekter av å kommunisere kunnskap i sosiale medier (hva får du igjen for å bruke tid på det?)
  • Hvilke sosiale medier passer for deg? To grunnleggende spørsmål som hjelper deg til å velge.
  • Hvordan skape innhold som engasjerer og bidrar til ønsket effekt?
  • Praktiske øvelser
  • Noen barrierer og fallgruver – hvordan kan du unngå dem?

Forberedelser før kurset:

Skriv en kort tekst (maks. 250 ord) der du presenterer et pågående forskningsprosjekt (eller kunstnerisk utviklingsarbeid) for en målgruppe utenfor akademia.

Hvilke sosiale medier bruker du i dag? Send lenker til eventuelle profiler sammen med den populærvitenskapelige teksten. Det er helt i orden å delta selv om du (ennå) ikke bruker sosiale medier til forskningskommunikasjon.

NB! The course will be conducted in english if there are english-speaking participants. 

Deadline: 2. oktober

PÅMELDING: send e-post til nina.s.fredheim@hiof.no

Foreleser og kursansvarlig:

Audun Farbrot, senior rådgiver innenfor strategisk kommunikasjon ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo, forfatter, underviser, foredragsholder, rådgiver og trener i forskningskommunikasjon som gjør en forskjell.

Blogg: https://forskningskommunikasjon.com/

Twitter: https://twitter.com/afarbrot

LinkedIN: https://www.linkedin.com/in/audunfarbrot/

Publisert 29. jan. 2024 14:13 - Sist endret 17. apr. 2024 10:56