- Positive effekter av å kommunisere kunnskap i sosiale medier (hva får du igjen for å bruke tid på det?)
- Hvilke sosiale medier passer for deg? To grunnleggende spørsmål som hjelper deg til å velge.
- Hvordan skape innhold som engasjerer og bidrar til ønsket effekt?
- Praktiske øvelser
- Noen barrierer og fallgruver – hvordan kan du unngå dem?
Forberedelser før kurset:
Skriv en kort tekst (maks. 250 ord) der du presenterer et pågående forskningsprosjekt (eller kunstnerisk utviklingsarbeid) for en målgruppe utenfor akademia.
Hvilke sosiale medier bruker du i dag? Send lenker til eventuelle profiler sammen med den populærvitenskapelige teksten. Det er helt i orden å delta selv om du (ennå) ikke bruker sosiale medier til forskningskommunikasjon.
NB! The course will be conducted in english if there are english-speaking participants.
Deadline: 2. oktober
PÅMELDING: send e-post til nina.s.fredheim@hiof.no
Foreleser og kursansvarlig:
Audun Farbrot, senior rådgiver innenfor strategisk kommunikasjon ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo, forfatter, underviser, foredragsholder, rådgiver og trener i forskningskommunikasjon som gjør en forskjell.
Blogg: https://forskningskommunikasjon.com/
Twitter: https://twitter.com/afarbrot