Kompetanse:
Prosjektmedarbeidere skal inneha nødvendig kompetanse for å utføre de oppgaver man er tildelt av prosjektleder.
Hovedoppgaver:
- Plikter å sette seg inn i lover og forskrifter som gjelder for aktuelt prosjekt/forskning og følge fastsatte rutiner.
- Gjennomføre prosjektet i tråd med god vitenskapelig praksis og melde eventuelle avvik til prosjektleder.
- Gjennomføre spesifiserte oppgaver delegert av prosjektleder.
- Rapportere fremdrift til prosjektleder.
- Melde fra til prosjektleder dersom man ikke innehar nødvendig kompetanse for å utføre delegerte oppgaver.
- Selvstendig ansvar for å melde mistanke om uredelighet eller brudd på god vitenskapelig praksis til dekan, i tråd med punkt 6 i reglement for redelighetsutvalg.
- Sørge for oppdatert personprofil både på HiØ’s norske og engelske sider.
Godkjent av rektor 12.09.2018