Prokrastinering og formativ vurdering – en sammenheng?

Prokrastinering, eller irrasjonell og uheldig utsettelse av studiearbeid, er et stort problem. Mellom 50% til 70% av studentene prokrastinerer. Prosentandelen i hele befolkningen er betydelig lavere. En strukturell forklaring peker på det store tidsspennet, med lange tidsfrister, som preger studiearbeid. Hyppig og hyggelig formativ evaluering kan inngå i en vaksine mot prokrastinering. Jeg skal forsøke meg på en tentativ forklaring (v/ Jon A. Løkke, HV).

Webinarrekken “Vurdering i fokus” er det første initiativet til det nyopprettede Kunnskaps-nettverket ved Høgskolen i Østfold. Et av formålene med nettverket er å spre kunnskap om god praksis.

Les mer om alle webinarene og Kunnskapsnettverket!

Les mer om meritteringsordningen

TRYKK HER FOR Å DELTA (lenke til Zoom-rommet)

 

Publisert 22. apr. 2021 12:56 - Sist endret 22. apr. 2021 14:30