Hvordan øke studentaktiviteten under forelesning og samtidig fremme dybdelæring?

I en forelesningssituasjon blir studentene gjerne passive mottakere. I dette webinaret vises et eksempel på hvordan bruke formativ vurdering under forelesning for å høyne student-aktiviteten. Undervisningssekvensen følger modellen: think-pair-share, og utgangspunktet er studenters begrepsforståelse presentert i form av grubletegninger (concept cartoons). Studentenes læringsprosess kan følges gjennom både digital og analoge studentrespons-systemer (v/ Heidi K. Grønlien, HV).

Webinarrekken “Vurdering i fokus” er det første initiativet til det nyopprettede Kunnskaps-nettverket ved Høgskolen i Østfold. Et av formålene med nettverket er å spre kunnskap om god praksis.

Les mer om alle webinarene og Kunnskapsnettverket!

Les mer om meritteringsordningen

TRYKK HER FOR Å DELTA (lenke til Zoom-rommet)

 

Publisert 22. apr. 2021 12:56 - Sist endret 22. apr. 2021 14:26