Hverandrevurdering som arbeidskrav - kan skippertak unngås?
Flere av matematikkemnene i grunnskolelærerutdanningene inneholder et studentaktivt arbeidskrav der studentene retter hverandres oppgaver. I webinaret vil vi beskrive hvordan slike gjennomføringer foregår, både med og uten korona-restriksjoner, vise eksempler på oppgaver og kriterier og si noe om hvilket forbedrings-potensial vi ser i dette arbeidskravet. Vi håper på en diskusjon rundt spørsmålet: Er dette arbeidskravet relevant også i andre emner, fag, program og på flere avdelinger? (v/ Marianne Maugesten og Monica Nordbakke, LU).
Tid og sted: – ,
hiof.zoom.us/j/65175916734?pwd=RW9jZkFLTnBTa1VWTXhjbTJ2UnV4Zz09
Webinarrekken “Vurdering i fokus” er det første initiativet til det nyopprettede Kunnskaps-nettverket ved Høgskolen i Østfold. Et av formålene med nettverket er å spre kunnskap om god praksis.