Hverandrevurdering som arbeidskrav - kan skippertak unngås?

Flere av matematikkemnene i grunnskolelærerutdanningene inneholder et studentaktivt arbeidskrav der studentene retter hverandres oppgaver. I webinaret vil vi beskrive hvordan slike gjennomføringer foregår, både med og uten korona-restriksjoner, vise eksempler på oppgaver og kriterier og si noe om hvilket forbedrings-potensial vi ser i dette arbeidskravet. Vi håper på en diskusjon rundt spørsmålet: Er dette arbeidskravet relevant også i andre emner, fag, program og på flere avdelinger? (v/ Marianne Maugesten og Monica Nordbakke, LU).

Webinarrekken “Vurdering i fokus” er det første initiativet til det nyopprettede Kunnskaps-nettverket ved Høgskolen i Østfold. Et av formålene med nettverket er å spre kunnskap om god praksis.

Les mer om alle webinarene og Kunnskapsnettverket!

Les mer om meritteringsordningen!

TRYKK HER FOR Å DELTA (lenke til Zoom-rommet)

Publisert 22. apr. 2021 12:56 - Sist endret 22. apr. 2021 14:25