Forskning viser: Pasientmedvirkning må få mer oppmerksomhet av ledere og bli prioritert i skjermede avdelinger for personer med demens. Pårørende har en viktig rolle i dette arbeidet.
Høgskolen i Østfold og Högskolan Väst undertegnet mandag 9. desember samarbeidsavtale. Høgskolene skal i hovedsak samarbeide på områder innen velferdsutvikling.
Ved Avdelingen for ingeniørfag har de grunn til å være fornøyde. - Det er publisert flere artikler på nivå 1 og 2 i 2013 enn det noensinne er gjort i løpet av et år, forteller FoU-leder Anna-Lena Kjøniksen.
Innovasjon Norge har bestemt seg for å gå inn med 290.000 kroner for å få på plass en egen plan for hvordan turisme rundt lysfenomenene i Hessdalen i Sør-Trøndelag kan utvikles.
Åpent foredrag: Thomas Hobbes (1588-1679) skrev for over 360 år siden at mennesker styres sikrest av en enehersker med absolutt makt. Til tross for denne anbefalingen leser vi fremdeles Hobbes, fordi han skriver svært mye interessant på sin vei til en konklusjon vi ikke nødvendigvis sier oss enig i.
Det er fort gjort å velge bort frokosten i morgenstresset. For å sikre flest mulig en god start på dagen tilbyr Studentsamskipnaden nå både grøttapas og havregryn.
I seks år på rad har studentene på økonomistudiene ved Høgskolen i Østfold fått undervisning og veiledning av sjefen for Handelsbanken. – Det er inspirerende å undervise i en høgskole som betyr så mye for vår region, sier Roar Elsness.
Nav-reformen skulle forenkle brukernes kontakt med hjelpeapparatet, men har ikke vært
vellykket. Er det mulig å få til en bedre dialog med brukerne for å kunne gi Nav en ny start?
Starter 26. november 2013: – Østfold får nå en møteplass for jenter og damer som er interessert i teknologi, sier IT-student Caroline Sofie Olsen. Høgskolen i Østfold gir 30.000 kroner til gruppen som ønsker å motivere flere kvinner til data- og ingeniørstudier.
Utdanningsdirektoratet står bak en nylig offentliggjort undersøkelse som har evaluert videreutdanning av lærere. I undersøkelsen topper HiØ listen i forhold til deltakernes opplevelse av kvaliteten i studiet.